کد خبر: ۳۴۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در آمریکا / رکورد «آواتار» شکسته شد

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» پس از تنها 20 روز رکورد فروش «آواتار» در آمریکای شمالی را شکست، هر چند که هنوز راه درازی تا رسیدن به رکورد فروش جهانی این فیلم پیش رو دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی جی‌.جی آبرامز به صورت رسمی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در آمریکای شمالی شد.

محصول پرفروش دیزنی و لوکاس فیلم چهارشنبه از مرز فروش تاریخی 760.5 میلیون دلاری «آواتار» عبور کرد. این فیلم که در پایان روز سه‌شنبه با 8 میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا مجموع فروش خود در این بازار را به 758.2 میلیون دلار رسانده بود، سرانجام چهارشنبه رکوردی را که از سال 2009 در اختیار «آواتار» بود از آن خود کرد.

«آواتار» در دسامبر 2009 به سینما آمد و در مجموع 760.5 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش داشت. 

البته باید به خاطر داشت که «نیرو برمی‌خیزد» راه درازی تا رسیدن به رکورد 2.78 میلیارد دلاری «آواتار» در سرتاسر جهان پیش‌رو دارد. در حالی که فروش جهانی هفتمین قسمت از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» پس از گذشت 20 روز از آغاز اکران 1.56 میلیارد دلار است، توزیع‌کنندگان این فیلم امید زیادی به فروش بالای این فیلم در سینماهای چین دارند.

به گزارش خبرآنلاین، «نیرو برمی‌خیزد» از نهم ژانویه در سینماهای چین اکران خواهد شد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار سینما «نیرو برمی‌خیزد» با مجموع فروشی بین 2.2 تا 2.4 میلیارد دلار در سینماهای سراسر جهان به کار خود پایان خواهد داد، و در نهایت تنها قادر به شکستن رکورد فروش «تایتانیک» خواهد بود.

«نیرو برمی‌خیزد» در حال حاضر چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان پس از «آواتار»، «تایتانیک» و «دنیای ژوراسیک» است.

«آواتار» و «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» تنها فیلم‌های تاریخ سینمای جهان هستند که رکورد فروشی بیش 700 میلیون دلار در سینماهای آمریکا را به نام خود ثبت کرده‌اند.

منبع : هالیوودریپورتر / 6 ژانویه

58241
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین