کد خبر: ۳۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

دیدار سیدحسن هاشمی با سیدحسن نصرالله در لبنان+ عکس

وزیر بهداشت شب گذشته در نشست صمیمانه با سید حسن نصرالله در خصوص زمینه های همکاری های بهداشتی درمانی با حزب الله صحبت کرد و گفت: مردم ایران علاقه زیادی به جنبش مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان دارند و محبوبیت حزب الله در جهان اسلام رو به رشد است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید حسن هاشمی در این نشست در خصوص بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی برای راه اندازی دو دانشگاه پزشکی با همکاری دانشگاه های تهران و شهید بهشتی تبادل نظر شد و همچنین وزیر بهداشت برای حضور صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در لبنان اعلام آمادگی نمود.

در ادامه این نشست سید حسن نصرالله از حمایت های مردم ایران از جنبش حزب الله قدردانی نمود و تاکید کرد که گفت و گوهای دوجانبه با جدیت پیگیری شود و سفرهای متقابلی نیز بین دو طرف انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ دکتر هاشمی پیشنهاد ایجاد مراکزی با کمک دانشگاه های ایران در لبنان را مطرح کرد و گفت: لازم است نمایندگانی را به منظور تعامل مناسب برای ورود به بازار لبنان معرفی شوند و از فعالان صنایع لبنان هم دعوت می کنیم که با حضور در ایران از توانمندی های کشور ما دیدن کنند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش تحلیل جامعی از وضعیت لبنان، عربستان ، یمن و سوریه ارائه داد و نقش جنبش های آزادی خواه در کشورهای منطقه را تشریح نمود که مورد توجه همگان قرار گرفت.

وی همچنین از پیشرفت های گسترده ایران در صنایع داروئی و پزشکی و دیگر حوزه ها و تولید داروهای با کیفیت ابراز خرسندی کرد و گفت: روابط دو کشور بسیارعمیق و دیرینه است و درخواست کرد تا سلام های گرم او را به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و مردم ایران ابلاغ کند.

کمکهای آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان

وزیر بهداشت با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته پیشرفتهای بسیاری در حوزه پزشکی داشته است، گفت: از هر گونه کمک در زمینه های آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان رسول الاعظم در لبنان گفت: متخصصان مختلفی در این بیمارستان به مردم ارایه خدمت می کنند و خوشحال هستیم که بعضی از این متخصصان در ایران تحصیل کرده اند و مورد توجه و احترام مردم لبنان هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به عیادت خود از بیماران بستری در این بیمارستان اظهار داشت: عیادت از جوانان عزیز و برومند لبنانی که در دفاع از کیان و دین خود جانفشانی کردند باعث افتخارم است.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته پیشرفتهای بسیاری در حوزه پزشکی داشته است، گفت: از هر گونه کمک در زمینه های آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به این کشور دریغ نخواهیم کردو امیدواریم دانش و مهارت لبنانی ها نیز در ارایه خدمات درمانی به مردم ارتقا یابد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به رشادت های مجروحان جوان لبنانی ، " مقاومت" را تنها راه حیات مسلمانان در برابر فتنه گرانی دانست که در منطقه به نام دین ، اسلام و قرآن ، اصل و اساس دین را مورد هدف قرار داده اند.

هاشمی حمایت از جنبش مقاومت در لبنان را باعث افتخار همه ایرانیان دانست و با اشاره به حضور شهید چمران در جنوب لبنان گفت: احساس می کنم خون هایی که در آن زمان به زمین ریخته شد با گذشت زمان به ثمر نشسته است و خداوند مسیر خیلی خوبی را برای مردم عزیز و شیعیان جنوب لبنان در پیش پای آنان قرار داده است.

وزیر بهداشت کار در حوزه پزشکی را افتخار بزرگی برای کسانی که لباس سپید بر تن دارند دانست و گفت: باید قدر فرصتهایی را که خداوند برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده است بدانیم .

دکتر هاشمی گفت: معتقدم که خداوند برای کسانی که برای کاهش آلام بیماران قدم برمی دارد اجر بزرگی در نظر می گیرد.

گفتنی است وزیر بهداشت صبح چهارشنبه در پاسخ به دعوت همتای لبنانی و در راس هیاتی از مقامات ارشد وزارت بهداشت و سرمایه گذاران و مدیران شرکت های ایرانی حوزه غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غدا و دارو، دکتر سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد، دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ها و سرمایه گذارهای ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، وزیر بهداشت و درمان را در این سفر همراهی می کنند.

ایران آماده همکاری با کشور لبنان در حوزه های مختلف علمی است

وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان حضرت رسول در لبنان گفت: ملتی مقتدر است که از توانمندی های علمی بیشتری برخواردار باشد.

سید حسن هاشمی روز گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان رسول الاعظم در لبنان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های علمی مسلمانان جهان بویژه شیعیان، گفت: بیمارستان رسول الاعظم لبنان یکی از 4 بیمارستان مهم این کشور است که با همکاری دولت ایران تاسیس شد و توسط دولت لبنان مدیریت و اداره می شود.

وزیر بهداشت در ادامه، با بیان این که برای هر کشور علم و دانش ماندگار است، افزود: ملتی مقتدر است که از توانمندی های علمی بیشتری برخواردار باشد.

هاشمی همچنین، بر لزوم مسلح شدن جوانان هر دو کشور به مسائل علمی تاکید کرد و ضمن اعلام آمادگی ایران برای کمک در حوزه های علمی به کشور لبنان، بر لزوم عدم تفاوت میان مسلمان و مسیحی تاکید کرد و افزود: منفعت گروه های شیعه در این است که زبان مشترکی در حوزه های علمی با سایر گروه های لبنانی داشته باشند، بنابر این ایران آماده همکاری با کشور لبنان در حوزه های مختلف علمی است.

هاشمی بر لزوم افرایش ظرفیت تحصیل دانشجویان لبنانی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران تاکید کرد و گفت: تحصیل این دانشجویان در ایران باعث سرافرازی کشور ما است . لازم است تعداد این دانشجویان در ایران افزایش یابد و ایران می تواند ظرفیت های بیشتری را برای تحصیل دانشجویان لبنانی در اختیار قرار دهد.

وزیر بهداشت افزود: به منظور جلوگیری از سفر مردم جنوب لبنان برای دریافت خدمات پزشکی به ایران و سایر کشور های دیگر، ایران می تواند برای سرعت بخشیدن در تربیت نیرو، نیروهای طرحی خود را به این کشور بفرستد.

وی ادامه داد: امیدواریم حزب الله لبنان به کمک ایران دانشگاه طب در لبنان تاسیس کند

دکتر هاشمی ضمن اعلام آمادگی دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی برای همکاری های علمی و آموزشی با کشور لبنان، گفت: لازم است دولت لبنان برای سهولت در فرایند همکاری میان دو کشور تدابیری را بیاندیشد.

وزیر بهداشت در خصوص همکاری و سرمایه گذاری شرکت های دارویی ایران در لبنان ، افزود: دولت لبنان باید فرصت را برای سرمایه گذاری فراهم کند چرا که شرکت های دارویی ایران تمایل به سرمایه گذاری وتاسیس کارخانجات تولید دارو در این کشور را دارند.

وی افزود: سرمایه گذاری شرکت های تولید کننده دارو فرصت مناسبی برای تبلیغ توانمندیهای علمی ایران نیز خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین