کد خبر: ۳۴۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

گران قیمت ترین توالت دنیا+ عکس

مخترعان دانشگاه کرانفیلد بریتانیا توالتی ساختند که زباله‌های انسان را به برق و آب پاکیزه با استفاده از محصولات نانو تبدیل می‌کنند و این وسیله نیاز مردم را به بهداشت برطرف می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : تکنیک به کار رفته در این توالت به این صورت است که با بسته شدن درب آن مکانیزم چرخش رفت و برگشت زباله سریعاً شروع به کار کرده تا بویی نامطبوع در فضای اطراف پخش نشود و ضایعات از طریق یک غشای نانویی خاص همانند فیلذتر عمل کرده و آب و زباله‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند.

آب تبخیرشده به وسیله دانه‌های آبدوست نانو منتقل و سبب می‌شود که آن آب تصفیه و برای شستشو و آبیاری مزارع خانگی، آماده می‌شود.

براساس این مقاله زباله‌های باقی‌مانده به وسیله قانون پیچ ارشمیدس به محفظه‌ی دیگر منتقل و مواد زاید آن پس از له شدن سوزانده شده و از آن برق تولید می‌شود.

گران قیمت ترین توالت دنیا+ عکس

این محصول برای یک خانواده 10 نفره جوابگو بوده که با سوزاندن مواد پاتوژن آن می‌توان برق دستگاه‌های کوچک را برطرف کرد.

این دستگاه برای 650 میلیون نفر در جهان آب بهداشتی تولید می‌کند و برای 2.3 میلیارد نفر توالت بهداشتی و خصوصی مهیا کرده است.

گفتنی است این توالت لقب گران ترین سرویس بهداشتی جهان را به خود گرفته است و مشکلات پخش بوی نامطبوع آن در فضای خانه و دیگر مسائل بهداشتی را برطرف کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین