کد خبر: ۳۴۱۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

دولت وارث بهم ریختگی عجیبی است/دولت قبل فرار به جلو می کرد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:دوستان در دولت قبل چون می دانستند که چه اقداماتی انجام داده اند فرار به جلو می کردند.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت یازدهم وارث بهم ریختگی عجیب است گفت: وقتی دولت یازدهم مستقر شد مشکلات زیادی سر راه قرار داشت وضعیت مالی و بهم ریختگی های زیادی را شاهد بودیم و اینکه هیچ چیزی سر جای خودش نبود.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در دیدار با جمعی از مدیران رسانه و دانشجویان که در ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری برگزار شد، افزود: قبل از آنکه دولت روی کار بیاید با دکتر روحانی در مرکز تحقیقات درباره موضوعات زیادی بحث می کردیم و جزء گروه هایی بودیم که با کارهای دولت قبل مخالف بودیم.

وی اظهار کرد: دوستان در دولت قبل چون می دانستند که چه اقداماتی انجام داده اند فرار به جلو می کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: من مسائل سیاسی را خوب درک می کنم، ما نسلی هستیم که امام(ره) را درک کردیم من امام راحل را در دو مرحله درک کردم یک مرحله طولانی در نوفل لوشاتو و یک مرحله هم از زمانی که به ایران آمدم، زیرا مسئول بودم و با ایشان ارتباط داشتم و حال نمی دانم این میراثی را که امام برای ما گذاشته آیا قرار است با آن بازی سیاسی کنیم؟

واعظی افزود: این مردم بالاخره احساس می کنند که نظامشان هم در داخل کشور و هم در منطقه و در دنیا حرفی برای گفتن دارد هم معیشت و هم توسعه آنها را دربر می گیرد و تمام کارهایی که وظیفه یک حکومت است حالا اعم از مسائل اعتقادی و ایدئولوژیک و امنیت و معیشت و رفاه مردم را در این نظام می بینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به هر حال آقای روحانی همه مشکلات موجود را می دانست و چون معتقد بودند و به مردم قول دادند که کشور را با همه مشکلاتش توسط شایستگان اداره کنند.

به گفته وی، افرادی که کارشان را بلد هستند حتی اگر از لحاظ فکری مقداری فاصله هم باشد اما این جور نباشد که صددرصد اختلاف باشد و بنا هم بر این است که این طور پیش برویم به گونه ایی که غیر از افراطی های جناح های مختلف یا افراطی هایی که در کشور وجود دارد همه معتدلین کشور احساسشان این باشد که این دولت متعلق به خودشان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاهات در ادامه این نشست در خصوص توهین نشریه انصار حزب الله به معاونت زنان رئیس جمهور نیز گفت: این روزها مردم از دعوا و درگیری داخلی و جناحی خسته شده اند. ما در دولت به این نتیجه رسیده ایم که نشان دهیم دولت در این غوغا سالاری های مختلف جبهه پایداری که همه ما می دانیم که به چه میزان اتاق فکر دارند و علیه دولت کار می کنند، وارد نشویم.

واعظی افزود: ما هم می توانیم مثل آنها عمل کنیم. ما هم اتاق فکر و اتاق آتش درست کنیم. دولت هم قدرت و نفوذ و پول دارد و فقط رسانه ندارد و بیاید همین کار را انجام دهد، ما الان نمی خواهیم این کار را انجام دهیم. بر این اساس فکر می کنیم که اگر با همین سیاست پیش برویم می توانیم مشکلات را حل کنیم و آنچه که در شأن ملت ایران هست را نشان دهیم و از نظام خود و آنچه که میراث امام هست به خوبی صیانت و دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل از روز اول، دکتر روحانی در دولت اعلام کردند که این دولت بنای جدی دارد تحت منویات مقام معظم رهبری کار کند و وارد دعواهای جناحی نشود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به موضوع مهم انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات بحث مهمی است، نگاهی که فعلا در کشور در مورد انتخابات هست این است که انتخابات را مقدمه ای برای انتخابات سال 96 می دانند.

به گفته واعظی، بنابراین برخی جریان ها تلاش می کنند که دولت را ناکارآمد جلوه دهند و ابزار و رسانه هم دارند که خیلی منسجم عمل می کنند. قبول دارم که دولت سیاست تبلیغاتی اش ضعیف است و خودش هم ابزار به آن معنا ندارد البته حامیان دولت هم تعدادشان کم نیست ولی بالاخره به اندازه نقشی که فلان رسانه یا روزنامه دارد نقش ندارند و پول آنها را هم ندارند.

وی تصریح کرد: ما هم با خودمان خیلی کلنجار رفتیم که آیا می توان از پول دولت در این موارد استفاده کرد؟ اما ما اینکار را نمی کنیم. بحث انتخابات بحث مهمی است و اینکه شما خیلی بدبینانه در مورد عملکرد دولت نگاه می کنید ما اینطور نگاه نمی کنیم.

واعظی افزود: این همه علیه برجام تلاش کردند تحریف کنند ولی شما نظر سنجی ها را ببینید چیز دیگری نشان میدهد درصد رضایتمندی خیلی بالا است.

به گفته وی، این عصبانیت هایی که شما می بینید نشان دهنده این است که اینها اثر کرده دکتر روحانی در ابتدای دولت وعده هایی را بیان نمودند از جمله اینکه گفته بودند مسائل خارجی را حل می کنم. حقوق هسته ای خواهد ماند و مردم حقوق هسته ای را خواهند داشت و آرامش را در کشور به وجود می آورم، ثبات را در کشور به وجود می آورم، انسجام داخلی را به وجود می آورم، دسترسی آزاد به اطلاعات و خیلی از موارد دیگر را مطرح نمودند مردم هم می بینند که اکثر موارد محقق شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع فیلترینگ و قوانین فیلترینگ در ایران نیز گفت: تلاش ما این است که آنچه که مربوط به حوزه خود ما و آنچه که مربوط به زیرساخت است و قانون برای ما مشخص کرده اجرا کنیم و محکم ایستاده ایم و اجازه دخالت هیچ دستگاهی را هم نمی دهیم و هر کسی هم که دخالت کرده محکم با آن برخورد کرده ایم کسانی هم که با اسم های مختلف مصاحبه می کنند و تلاش زیادی هم می کنند که اطلاعات به دست آورند و در حوزه ما وارد شوند ولی ما اجازه نداده ایم.

وی تاکید کرد: اما بخشی از مواردی که در خصوص فیلترینگ رسانه ها بیان می شود، مربوط به حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که البته شخص وزیر(علی جنتی) هم از این وضعیت ناراحت هستند.

به گفته وی، خیلی از مطالب هم تحت عنوان کمیته فیلترینگ مطرح می شود و اینها تصمیمات قوه قضائیه است و جناب آقای خرم آبادی است که به عنوان معاون دادستان کل کشور که مسئولیت فضای مجازی را به عهده ایشان است به شما اعلام می کنند که مطلبی را حذف کنید یا خیر.

وی افزود: به جز این حالت کمیته تعین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلترینگ تصمیم می گیرد. درواقع کمیته تعین مصادیق مجرمانه اعضایی دارد که یکی از اعضای آنهم نماینده وزارت ارتباطات است.

واعظی در گلایه ای از رویکرد رسانه ها در قبال دولت گفت: حالا بگذارید من هم از باب دولت بگویم انواع و اقسام روزنامه هستند که حالا در این جمع نیستند ولی مرتب به ما می گویند که ما خوشحال هستیم ما طرفدار دولت و اعتدال هستیم ولی محتاط شده اند و تلاش آنها این است که روزنامه خود را حفظ کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که می گویند دولت در انتخابات دخالت دارد گفت:راجع به انتخابات در دولت باید بگویم؛ تصمیم جدی دولت بر این است که یک انتخابات سالم، با شکوه و پر شور، با حضور گسترده مردم از همه فکرها برگزار شود و همه مسائل آن باید قانونی باشد. ما اعتقاد داریم اگر همین اتفاق بیفتد دولت به هدف خود رسیده است. دولت اصلا نباید در انتخابات دخالت کند و دخالت هم نمی کند دولت مجری انتخابات است طبق قانون دولت باید این کار را انجام دهد بنابراین اینکه اعضای دولت چه نظراتی دارند مشخص است، در دولت هر کسی نظری دارد برای خودش داشته باشد. همه باید طبق قانون عمل کنند و چه استاندارها و چه فرماندارها نباید دخالت کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا این موارد را که می گویند مثلا آقای واعظی به اقای لاریجانی گرایش دارد و آقای ترکان به اصلاح طلبان گرایش دارند و یک دسته بندی در فضای کشور و یا حزب هست، را تائید می کنید، گفت: اصلا یک چنین دسته بندی نیست ما یک رفاقت قدیمی داریم ما در این پنج شش سال با همه اینهایی که در جناح های مختلف هستند با هم بزرگ شدیم و انواع و اقسام رفاقت و سفر و جلسه را با هم داشتیم آقای لاریجانی در این وزارت معاون پارلمانی بود و من مدیرعامل شرکت مخابرات ضمن اینکه یک رابطه بسیار نزدیک هم با ایشان داریم.

وی افزود: آقای عارف از سال 50 تا الان با هم رفیق بوده ایم و رابطه بسیار نزدیک هم داریم این حرف هایی که می زنید این حرفها برداشت های بیرون است نه تفکر بنده است نه تفکر آقای لاریجانی و نه تفکرآقای عارف است تفکر من تفکر خودم هست نه الان که در دولت هستم نه الان که وزیرم من سالهای طولانی مصاحبه کردم مطلب نوشتم سخنرانی کردم هیچ فرق خاصی هم نکرده ام.

به گفته وی، الان که بازار اعتدال رونق پیدا کرده ولی آن موقع که از این صحبت ها می کردم بنده را نصیحت می کردند که اگر می خواهید وارد قدرت شوید باید یکی از این دو طرف باشید که نرفتیم. بنده به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال اگر قرار باشد یا کسی بخواهد حزب را به سمت جناح های خاص بکشند من مخالف هستم. حال ممکن است آن طرف از این اظهارنظرهای ما استقبال نکند و ممکن است آن کسی هم که می خواهد حزب را به سمت خاصی بکشد از این اظهار نظر استقبال نکند.

واعظی تصریح کرد: به طور کلی مجلس نمی تواند صرفا طرفدار دولت باشد. بنابراین افراد معتدل را ما نباید حذف کنیم ما باید با هم تعامل داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص خصوصی سازی مخابرات و پست نیز گفت: ببینید مخابرات خیلی بد خصوصی شد و حقوق ملت و دولت در نظر گرفته نشد آنهایی هم که خریدند نیامدند مخابرات داری کنند و به مردم سرویس دهند و توسعه بدهند این ها دنبال سود بودند.

به گفته وی، الان هم مصلحت ما و دولت این نیست که بیاییم مخابرات را دولتی کنیم ما می خواهیم آن اشکالات را برطرف کنیم و با مجلس و جاهای دیگر داریم تلاش می کنیم که مشکلات را برطرف کنیم.

واعظی تصریح کرد: ما می خواهیم پست کشور به سرنوشت مخابرات کشور دچار نشود. اگر الان پست خصوصی شود ساختمان و زمین زیادی دارد که الان می آیند و می خرند و بعد طور دیگری می شود دیگر کسی نامه برای شهرهای محروم و روستاها نمیبرد.

وی افزود: شما می دانید که یک نامه ای را که مردم می دهند تا به روستا ببرند نزدیک 10 هزار تومان خرج این نامه می شود تا به آن روستا برسد ما پست را می خواهیم نگه داریم ما اپراتور دوم پست را می خواهیم اعلام کنیم که کسی به نیت این ساختمان و زمین و امکانات نیاید خودش بیاید و پول بیاورد و ایجاد کند و به مردم سرویس دهد اگر هم آن موقع به روستا ها سرویس و خدمت نداد عیب ندارد ما انجام می دهیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که شرایط ایران در دوره پسا تحریم چگونه است گفت: این بحث تحریم و پسا تحریم و برجام بسیار مفصل است درست است که این دولت این را انجام داده است. و این توفیق نظام، رهبری عزیز و این ملت است و این کار بزرگتر از این حرف ها است.

به گفته وی، این خیانت است که من و امثال من بخواهیم مسئله برداشتن تحریم و موضوع برجام را جناحی کنیم مردم بیچاره سالها داشتند برای این تحریم هزینه می پرداختند ما باید دنبال آن کسی برویم که نان ندارد برای بچه هایش ببرد و باید بدانیم که چرا اینگونه است چرا بنده در وزارت ارتباطات مجبورم که از کالاهای چینی با دو برابر قیمت استفاده کنم من چرا نباید بتوانم مناقصه ای برگزار کنم که تمام کمپانی های دنیا بیایند و در مناقصه شرکت کنند و در قیمت رقابت کنند.

واعظی تصریح کرد: ما اسیر یک یا دو شرکت چینی بودیم که مجبور بودیم از آنها بخریم که قیمت، کیفیت و همه چیز را آنها مشخص می کردند. بر این اساس ما به دنبال این هستیم که الان شرایط تغییر پیدا کند. یک عده هم از برجام و تحریم برای خود دکان باز کرده بودند ولی ما در این دولت نمی خواهیم باز کنیم که در این 8 سال چه اتفاقی افتاده است این ضربه به نظام است و ما روش آن دولت برای تخریب دیگران را قبول نداریم.

به گفته وی، ما به دنبال این هستیم که این دکان ها بسته شود و لذا این توفیق این نظام است و انشا الله تا دو هفته دیگر این تحریم برداشته می شود ،البته به شما بگویم که مسئله اقتصادی همانند یک کوره ذوب آهن کارخانه است که وقتی که خاموش می شود مدتی این گرما را دارد که خاموش شود و وقتی هم که می خواهد روشن شود کلی زمان می گیرد تا آماده شود.

واعظی خاطرنشان کرد: بنابراین امروز که ما استارت بزنیم طول می کشد تا اینکه مردم احساس کنند که این وضعیت برجام و رفع تحریم چه کمکی به آنها می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین