کد خبر: ۳۴۱۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

مذاکرات صلح یمن بار دیگر به تعویق افتاد

دور جدید مذاکرات صلح یمن که قرار بود پنج روز دیگر در ژنو برگزار شود، بار دیگر تا اوایل ماه آینده میلادی به تعویق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز : در حالی‌که قرار بود دور بعدی مذاکرات میان دولت مستعفی با جنبش «انصارالله» و نیروهای همپیمان آن در 14 ژانویه (24 دی) برگزار شود، ولی یک منبع یمنی، امروز- شنبه- اعلام کرد این مذاکرات تا زمانی نامشخص به تعویق افتاد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» افزود: «این مذاکرات به زمانی نامشخص موکول شده است» شاید اواخر ژانویه یا اوایل فوریه.» وی دلیل این تعویق را فاش نکرد.

این در حالی است که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، روز جمعه در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی با نمایندگان گروه‌های سیاسی و اجتماعی که در نشست موسوم به «کنفرانس ریاض برای نجات یمن» مشارکت داشتند، دیدار و با آنها درباره تحولات وضعیت سیاسی در یمن و تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان ملل برای برگزاری دور جدید مذاکرات میان طرف‌های یمنی بحث و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، امروز گزارش داده بود فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن پیشنهاد داده است که مکان مذاکرات یمن در ژنو باشد.

طرف‌های درگیر در یمن، دسامبر سال گذشته مذاکرات صلحی را برگزار کردند ولی نتوانستند به راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور دست یابند. قرار بود دور جدید این مذاکرات، قرار است 14 ژانویه برگزار شود.

پیش از این دو بار دیگر نیز این مذاکرات به دلیل کارشکنی دولت مستعفی یمن به تاخیر افتاده بود.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت، نماینده سازمان ملل در امور یمن، امروز همچنین با «عبداللطیف راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس دیدار و با وی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای آماده شدن به دور بعدی مذاکرات گروه‌های سیاسی یمنی، بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم،  طبق این گزارش، اسماعیل ولد الشیخ احمد در چارچوب سفرهای خود که به منطقه آغاز کرده است، به صنعا و عدن نیز سفر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین