کد خبر: ۳۴۱۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

محمدتقی رهبر: برای ترویج حجاب نباید مدام از "گشت ارشاد"استفاده کرد

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس می‎گوید: نباید برای نهادینه کردن حجاب و عفاف، مدام از روش‌های سلبی از جمله «گشت ارشاد» استفاده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان که چندی پیش مهمان کافه خبر بود درباره ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: روش های ایجابی همچون «نمره دادن به حجاب یک دختر دانشجو» توسط استاد در دانشگاه نیز می تواند او را به حفظ حجاب تشویق کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه را برای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف مکلف و موظف کرده است. این 26 دستگاه جواب بدهند که چه کرده اند؟ مصوبه اين شورا روی میز من هست اما شما بروید در ادارات، ببینید اگر آن را پیدا کردید! یاد گرفته ایم که تنها شعار بدهیم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم افزود: 36 سال از پیروزی انقلاب می گذرد، هر وقت بحث حجاب می شود، می گویند داریم فرهنگ سازی می کنیم! واقعا در این مدت، کدام فرهنگ سازی انجام شده است؟ وقتی می گوییم طرح حجاب و عفاف اجرا شود، منظورمان اين نيست که در خیابان شلاق روی مردم بکشند. تاکيد بر تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، برای این است که خانواده ها به این باور و یقین برسند که صلاح زندگی اش در همین است، و باور کنند که حجاب مصونیت، عزت و کرامت است. ما این فرهنگ سازی را نکرده ایم. مگر مردم برای حفظ حجاب بايد زور و فشاری را از جانب حکومت احساس کنند؟ حتما باید گشت ارشادی وجود داشته باشد که حجاب خود را حفظ کنند؟

وی ادامه داد: گشت ارشاد و برخورد با هنجارشکنی بايد آخرين مرحله باشد. مثل یک زخم که اول پانسمان می کنند و مرهم می گذارند و آخرین مرحله اگر بهبود نیافت «داغ کردن زخم» است. ما نمی گوییم از ابتدا، برخورد آخر را انجام دهند. بعضی اوقات که این بحث ها را می کنیم مي گویند فلانی تند است. ما نمی گوییم که از ابتدا سخت برخورد کنند، بلکه می گوییم برخورد انتظامی باید در آخر کار باشد. ما نمی خواهیم چالش را به خیابان ها بکشیم. یک راه این است که مردم را به حفظ حجاب تشویق کنیم؛ مثلا يک استاد در دانشگاه بگوید سر کلاس به خانم های محجبه نمره می دهم. حرف من با نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها همین است که آیا شما رفته اید با اساتید راجع به این موضوع صحبت کنید و بگویید که به دیانت دانشجویان، به قرآن خواندن شان، به اخلاق شان و به عفاف شان نمره بدهند؟ بیاییم برای تشویق، «نمره» بدهیم، چرا فقط  از تهدید استفاده مي کنیم؟ در اسلام تشویق و تهدید و انذار و تبشیر در کنار یکدیگر آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین