کد خبر: ۳۴۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

تصاویر/ جان‌باختن ۲۷ کودک در ماه جاری در تهر پارکر

هرساله تعداد زیادی از کودکان در شهرستان «تهر پارکر» منطقه بیابانی ایالت سند پاکستان به‌دلیل قحطی جان خود را از دست می‌دهند در حالی که تاکنون دولت اسلام‌آباد توجه چندانی به این موضوع نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :  قحطی که بزرگترین مشکل شهرستانهای ایالت «سند» پاکستان است به‌دلیل بی‌کفایتی مقامات حکومت اسلام‌آباد به یکی از مشکلات اساسی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، آمار تلفات جانی در مناطق «تهر پارکر»، «متهی»، «اسلام کوت» و «دیپلو» در ایالت سند در ماه جاری میلادی به 27 نفر رسید. قربانیان همه کودک بودند در حالی که بیش از 200 کودک دیگر در بیمارستان‌های مختلف بستری هستند.




این در حالی است که مقامات دولتی ایالت سند مانند سال‌های گذشته در دیدار از بیمارستان‌های مذکور قول می‌دهند که امکانات بیشتری را برای رسیدگی به قحطی‌زدگان فراهم نمایند اما این اظهارات تنها در رسانه‌ها بازتاب می‌یابد و خبری از اجرای آنها نیست.

مقامات دولت ایالتی سند در این باره می‌گویند: قحطی مجدد در برخی از مناطق این ایالت بار دیگر آغاز شده اما عنوان کردن این موضوع به‌عنوان یک حادثه خطرناک از سوی رسانه‌ها کار درستی نیست.


شهرستان «تهرپارکر» در دوره‌های 10ساله برای 2 یا 3 سال به‌دلیل تغییرات اقلیمی دچار قحطی وحشتناک می‌شود و قطره‌ای باران نیز در آن نمی‌بارد.


این در حالی است که ایالت سند رودخانه‌های فراوانی دارد، اما آب این رودخانه‌ها به منطقه تهرپارکر نمی‌رسد.

مردم این منطقه قبل از قحطی آب باران را جمع‌آوری می‌کنند و برای زنده ماندن و یا به‌صورت محدود برخی محصولات خود را کشت می‌کنند.


مردم نگر پارکر آب باران را برای خانواده، دام و سایر الزامات دیگر زندگی‌شان سعی می‌کنند تا باران آینده نگه دارند.

با این حال، درصورتی که باران نبارد، دشت تهرپارکر به کودکان، زنان، جوانان، بزرگان و حتی حیوانات این منطقه رحم نمی‌کند.




آمار مرگ و میر به‌دلیل کمبود غذا و آب طی سال 2014 میلادی در منطقه تهرپارکر به بیش از 600 کودک رسید و در سال جدید نیز ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین