کد خبر: ۳۴۱۷۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

13 قتل هولناک توسط یک پدر و پسر در گرگان

پدر و پسری که در طول ١٥ سال، ١٣ قتل هولناک را در پرونده جنایی خود ثبت کرده‌اند، به‌زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند. پرونده این پدر و پسر به همراه ١3 نفر از همدستانشان، پس از صدور کیفرخواست روی میز قضات دادگاه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 جنایت‌های این پدر و پسر به همراه همدستانشان، ١٥‌ سال خاموش مانده بود. ١٥ ‌سال طولانی آنها آنقدر جرایم هولناک و خطرناک خود را تکرار کردند تا اینکه روز هشتم فروردین امسال دستشان رو شد و به آخر خط رسیدند. ایستگاه پایانی این تبهکاران، بازداشت و اعتراف‌های هولناکشان بود.

به گزارش آفتاب به نقل از شهروند،راز تبهکاری‌های این متهمان روز هشتم فروردین‌ماه امسال با تشکیل یک پرونده سرقت مسلحانه از یک دستگاه خودروی پراید در دادسرا فاش شد. آن زمان با توجه به مرگ راننده این خودرو بر اثر اصابت گلوله اسلحه کلاشنیکف، این پرونده با تشکیل گروهی از کارآگاهان و هدایت و مدیریت دادستان و بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد با این اسلحه چندین سرقت و قتل دیگر نیز در محل‌های مختلف شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی‌آباد، گنبد کاووس، خان‌ببین و دلند رخ داده است. بنابراین تیم تحقیق بررسی‌های خود را ادامه دادند و در نهایت سارق یکی از خودروهای سرقتی را شناسایی کردند. به این ترتیب پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

تحقیقات ویژه‌ای با در نظر گرفتن مؤلفه‌های رفتاری و اخلاقی متهم و به صورت نامحسوس در مدت دو ماه به عمل آمد و مشخص شد سارقی که شناسایی شده و تحت تعقیب قرار داشته، به همراه دو نفر از فرزندان خود دست به سرقت مسلحانه می‌زده است. بنابراین در نهایت هر سه نفر در یک عملیات ضربتی همزمان در مناطق مختلف دستگیر شدند و با صدور قرار برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس قرار گرفتند.

متهمان در ابتدا منکر جرم خود شدند و از بیان حقیقت طفره رفتند اما پس از مواجهه با مستندات لب به اعتراف گشودند و ضمن اقرار به سرقت‌های مسلحانه و معرفی دیگر همدست خود به دو قتل نیز اعتراف کردند. همدست این سارقان هم که در یکی از شهرهای دیگر استان اقامت داشت، با اخذ نیابت قضایی و هماهنگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی، دستگیر و به گرگان منتقل شد.

این فرد نیز در ابتدا منکر حقایق شد اما پس از تحقیقات پلیسی و قضایی به انجام ١١ قتل و سرقت‌های متعدد اعتراف کرد. در این راستا موضوع ابتدا در سوابق رایانه‌ای پلیس پیگیری و مشخص شد قتل‌هایی در زمان و مکان‌هایی که این افراد اعتراف کرده‌اند، با اسلحه کلاشنیکف و کلت جنگی ثبت شده است.

در ادامه، بازپرس این پرونده با هماهنگی دادستانی به همراه مأموران درحوزه‌های مختلف محل قتل از جمله گرگان، کردکوی، علی‌آباد، گنبدکاووس، خان‌ببین و دلند حاضر شدند و با راهنمایی متهمان محل دقیق هر یک از قتل‌ها شناسایی و صحنه وقوع جرم بازسازی شد. پس از بازسازی صحنه‌ها، اولیای دم نیز شناسایی و همگی آنها وقوع قتل‌ها را تأیید کردند.

در ادامه تحقیقات، ٢٥ موتور چاه عمیق و سه دستگاه تراکتور سرقتی نیز از متهمان کشف شد. همچنین چند نفر از خریداران اموال سرقتی نیز دستگیر شدند. تحقیقات پلیسی نشان داد که این باند به‌ دلیل عملکرد پیچیده و گسترده دامنه فعالیتشان و به‌ویژه انتخاب خریداران حرفه‌ای اموال سرقتی توانسته‌اند به اعمال مجرمانه خود تا زمان دستگیری ادامه دهند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی دادستان عمومی و انقلاب گرگان از صدور کیفرخواست برای متهمان قتل‌های سریالی در این شهرستان خبر داد و گفت: پرونده ١٥ نفر از متهمان با صدور کیفرخواست راهی دادگاه شد و حکم متهمان ١٣ فقره قتل عمدی به‌زودی صادر می‌شود. سه نفر از متهمان اصلی پرونده به ١٣ قتل عمدی اعتراف کردند و در تحقیقات مشخص شد که همه قتل‌ها توسط این افراد انجام شده است. در حال حاضر ٣ نفر از متهمان اصلی پرونده با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند و ١٢ نفر نیز با قید وثیقه آزاد هستند. این تبهکاران در انجام تحقیقات پلیسی به ٨٦ فقره سرقت ازجمله تراکتور، موتور چاه آب و خودرو اعتراف کردند و گفتند که به قصد تصاحب اموال مرتکب سرقت و قتل‌های عمد شده‌اند. بنابراین کیفرخواست پرونده آنها صادر و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
یا هو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
18
واقعا باید به پلیس و نیروهای آگاهی تبریک گفت .متهمین پس از 13 قتل و گذشت 15 سال دستگیر شدند پیشنهاد میدهم این سرعت عمل در دستگیری و کشف جرایم در کتاب گینتس ثبت گردد.
پاسخ ها
بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
الانم دیگه خدا به داد ملت رسیده والا اینا هنوزم پیداشون نمیکردن
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
4
جدی نبودن و کنار گذاشتن پرونده ها آخرش اینه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین