کد خبر: ۳۴۱۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: سيدحسن آقا صلاحيت حضور در مجلس‌خبرگان را دارد

با وجود آنچه برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته عدم حضور سیدحسن خمینی در آزمون اجتهادی را به‌مثابه انصراف او از رقابت‌های خبرگان تلقی کرده بودند؛ اما نوه امام تصمیمی برای کناره‌گیری از این انتخابات نگرفته است و این درحالی است که جمعی از آیات عظام هم از حضور او در رقابت‌های خبرگان پنجم حمایت کرده‌اند که در رأس آنها می‌توان به حمایت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس آنچه در کانال تلگرامی سیدحسن خمینی آمده، آيت‌الله اردبيلی در ديدار با برخی از فضلای حوزه ضمن مفيد‌دانستن حضور حجت‌الاسلام حاج سيدحسن خمينی در انتخابات خبرگان گفت: حضور ايشان به خير و صلاح همه است و موجب تشويق مردم به شرکت در انتخابات می‌شود.

او ادامه داد: ايشان انصافا فردی خوش‌فکر است و به مسائل احاطه دارد و اگر ١٠ نفر مانند ايشان داشتيم، اوضاع ما بهتر از اين می‌توانست باشد.

 او گفت: سيدحسن آقا صلاحيت حضور در مجلس خبرگان را دارد و به گمان من کارشکنی‌های صورت‌گرفته به جايی نخواهد رسيد؛ چرا‌که مردم ما به امام عقيده دارند و ايشان علاوه بر انتساب به امام، فردی خوش‌نام و مورد علاقه مردم است. اما در کنار حمایت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، به نقل از همین کانال، آيات عظام علوى‌گرگانى، محفوظى، كريمى‌جهرمى، سيدجعفر كريمى، سیدجواد علم‌الهدى، مسعودى‌خمينى، احمد بهشتى، اسدالله ایمانی (امام جمعه شیراز) و درى نجف‌آبادى اعلام كردند: «صلاحيت علمى حاج سيدحسن خمينى با مراجعه به كتاب‌ها و فايل‌هاى صوتى ايشان قابل احراز است».

سخنگوی شورای نگهبان هم پیشتر بارها اعلام کرده است که احراز اجتهاد نامزدهای خبرگان با راه‌های دیگری به‌ غیر از آزمون اجتهادی امکان‌پذیر است. این راه‌ها هم همان مراجعه به کتب و مقالات و نوارهای درسی نامزد مورد‌نظر است. بااین‌حال یکی از روزنامه‌ها از این موضوع با عنوان احتمال و استثنایی نام برده بود که بهتر است درباره سیدحسن خمینی لحاظ نشود تا توهم استثنا قائل‌شدن برای نوه امام شکل نگیرد. اما نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگو با سایت جماران، در پاسخ به سؤالی درباره جوسازی برخی رسانه‌ها برای تأیید و ردصلاحیت کاندیداها با بیان اینکه ما فقط به قانون توجه می‌کنیم و وظیفه‌مان را بر اساس قانون انجام می‌دهیم، گفت: اگر قرار باشد ما تابع روزنامه‌ها و جو باشیم، از وظایف قانونی‌مان بازمی‌مانیم. 

به گزارش شرق، ابراهیمیان در پاسخ به سؤال دیگری درباره فضای رسانه‌ای ایجادشده در روزهای اخیر حول محور برخی کاندیداها، گفت: این ناشی از جوزدگی است که متأسفانه از خصلت‌های ما و رسانه‌هاست؛ درحالی‌که بهتر است شأن کاندیداهای خبرگان را حفظ کنیم؛ نه به آن نحوی که آقایان انجام دادند. او یادآور شد: خیلی از شخصیت‌های شناخته‌شده نامزد خبرگان اصلا اظهارنظری درباره خبرگان نکردند؛ اما ما می‌بینیم که برخی روزنامه‌ها گاهی در مورد رد یا تأیید آنها بلوایی به‌پا می‌کنند که آنها را در حد یک شخصیت سیاسی عادی پایین می‌آورند؛ درحالی‌که آنها از علمای دین و فضلا هستند. سخنگوی شورای نگهبان به موافقان و مخالفان کاندیداهای خبرگان توصیه کرد شأن آنها را رعایت کنند. سخنگوی شورای نگهبان همچنین در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تأکید کرد که عدم شرکت در آزمون به‌معنای انصراف تلقی نمی‌شود و پرونده کسانی که در این آزمون شرکت نکرده‌اند در شورای نگهبان بررسی می‌شود. در شورای نگهبان هر پرونده‌ای به‌تنهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ حتی پرونده کسانی که در امتحان علمی شرکت نکردند.  

او ادامه داد: ممکن است درباره یک داوطلب به خاطر اقتدار علمی و ویژگی‌های علمی و فقاهتی این اطمینان به‌طور کامل برای فقهای شورای نگهبان وجود داشته باشد که او دارای درجه اجتهاد است و این یک قاعده کلی است؛ ولی درباره کسانی که چنین وضعیتی در مورد آنها وجود ندارد، شورای نگهبان ابزار برگزاری آزمون را در نظر گرفته است؛ بااین‌حال سخنگوی شورای نگهبان گفت: کسانی که در آزمون شورای نگهبان شرکت نکرده‌اند کار بررسی صلاحیت خود را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
2
آیت الله سیدحسن خمینی صد درصد صلاحیت دارند و رد صلاحیت ایشان ...از حداکثر آرا وی میباشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین