کد خبر: ۳۴۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

جک استراو: شیخ نمر تنها به گناه شیعه بودن اعدام شد

وزیر خارجه پیشین انگلیس با تاکید بر اینکه شیخ نمر با تروریسم هیچ ارتباطی نداشته و وی تنها به این دلیل که شیعه بود، اعدام شد، گفت: عربستان در احتساب پیامدهای خطرناک اعدام شیخ نمر اشتباه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستان گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوان با آن شیخ نمر را به تروریسم متهم کرد و اعدام وی به دست مقامات عربستانی کاری عاقلانه نبود و شیخ نمر تنها به این دلیل که شیعه بود، اعدام شد.

استراو در پاسخ به این سوال که اگر در سمت خود بودید درباره اعدام نمر چه می‌گفتید، اظهار داشت: اقدامی غیرعاقلانه و بدون توجیه، اگر چاره‌ای جز اعدام نباشد تنها باید این حکم را علیه تروریست‌های خطرناک اجرا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، وزیر خارجه پیشین انگلیس تاکید کرد: برخی از آنهایی که اعدام شدند از تروریست‌های القاعده بودند و ما این مساله را درک می‌کنیم اما هیچ دلیلی که نشان دهد شیخ نمر در فعالیت‌های تروریستی به نحوی شرکت داشت، وجود ندارد. شیخ نمر تنها یک مخالف رژیم آل سعود و شیعه بود ولی تروریست نبود.

وی افزود: فکر می‌کنم عربستان در پیش بینی پیامدهای خطرناک اعدام شیخ نمر در شرایط و زمان کنونی اشتباه کرد.

رژیم آل سعود شنبه گذشته حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه و مخالف این رژیم را به دنبال انتقاداتش از سیاست‌های آل سعود اجرا کرد.

این در حالی است که جنبش وی به اذعان غرب جنبشی مسالمت آمیز و بدور از خشونت بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین