کد خبر: ۳۴۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

120 برابر شدن قیمت زمین در 20 سال گذشته

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: در حالی که رشد سرمایه گذاری در کشور در 20 سال گذشته 1.6 درصد افزایش یافته، میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن چهار برابر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحمید کلانتری روز دوشنبه در همایش تعاونی های مسکن افزود: مسکن در آرامش و امنیت خانوارها جایگاه ویژه ای دارد و همواره بعنوان سرپناه مهمی برای افراد جامعه است.

وی گفت: درحالی که هم اکنون 21 میلیون خانوار در کشور وجود دارد، 21 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور داریم و این نشان دهنده بیشتر بودن واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی مسکن در جامعه بعنوان کالای اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، افزود: در 20 سال گذشته قیمت زمین در کشور 120 برابر شده در حالی که شاخص افزایش عمومی قیمت ها در این مدت در کشور 48 برابر شده است.

کلانتری اظهار داشت: برخی از کارشناسان مسکن معتقدند اکنون معادل 20 میلیارد دلار در کشور خانه های مسکونی خالی وجود دارد که از این سرمایه های بزرگ بخوبی استفاده نمی شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخریب زودهنگام واحدهای مسکونی در کشور انتقاد کرد و گفت: در 10 سال اخیر، تخریب واحدهای مسکونی 20 تا 25 ساله، 27 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع 26 هزار تعاونی مسکن در سراسر کشور تشکیل شده که هم اکنون 14 هزار تعاونی بدلیل مسائلی مختلفی از جمله پایان پروژه های مسکن، فعالیتی ندارند اما 12 هزار تعاونی همچنان در حوزه مسکن به فعالیت خود ادامه می دهند.

کلانتری با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعاونی های مسکن دو میلیون و 700 هزار واحد مسکن را در دست احداث قرار داده اند، گفت: یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی به اعضا تعاونی های مسکن تحویل شده و یک میلیون واحد دیگر در دست ساخت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین