کد خبر: ۳۴۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

انفجار مین در قصرشیرین یک مجروح برجاگذاشت

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: در اثر انفجار یک قبضه مین بر جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس درمنطقه 'کره پو' در بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان یک نفر مجروح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ عنایت فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان این حادثه یکی از عشایر منطقه با هویت محمدجعفر چراغی در حین تعلیف احشام با مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی برخورد کرد که در اثر انفجار مجروح شد.

وی اظهار کرد: این فرد که از ناحیه پای راست مجروح شد بلافاصله با حضور عوامل امدادی برای درمان و بهبود شرایط جسمانی به یکی از مراکز درمانی اعزام شد.

از ابتدای امسال تاکنون 24 نفر در این شهرستان مرزی قربانی مین و مواد منفجره به جای مانده از جنگ تحمیلی شده اند که از این تعداد 6 نفر کشته و 18 نفر نیز مجروح شده اند. 

نیروهای نظامی، کشاورزان، روستائیان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شود. 

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین