کد خبر: ۳۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱

آشنایی با محل برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری المپیک ریو+تصاویر

مسابقات دوچرخه‌سواری ریو 2016 در پارک دئودورا، دومین پارک بزرگ بازی‌های ریو برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این پارک 9 ورزشگاه دارد که مسابقات یازده رشته ورزشی از جمله BMX و دوچرخه‌سواری جاده در آنجا برگزار می‌شود. رشته‌ها‌ی دوچرخه‌سواری در پیست‌های مختلف در ریو برگزار می‌شوند.

در زیر به معرفی محل برگزاری رقابت‌ها در این رشته می‌پردازیم.

BMX

مرکز المپیک BMX در X پارک در پارک المپیک دئودورا برگزار می‌شود. پیست این مسابقات 400 متر طول دارد و گنجایش هفت هزار و 500 تماشاگر را دارد. بعد از بازی‌های المپیک این پست میزبان ورزشکاران حر‌فه‌ای و آماتور خواهد بود.

کوهستان

پیست دوچرخه‌سواری کوهستان، 5440 متر طول دارد و منظره شهر ریو از این پیست کاملا مشخص است. این پیست کوهستانی است و در اطراف آن زمین‌های بزرگ چمن وجود دارد. دوچرخه‌سواران در این مسابقات چندین بار از مقابل تماشاگران رد خواهند شد. این پیست پنج هزار صندلی دارد و 20 هزار تماشاگر نیز می‌توانند به صورت ایستاده مسابقات را تماشا کنند.

بعد از بازی‌های ریو این پیست هم برای تفریح مردم و هم برای تمرین ورزشکاران حر‌فه‌ای استفاده خواهد شد.

جاده

مسابقات دوچرخه‌سواری جاده از «فورت کوپا کابانا» آغاز می‌شود و در آنجا نیز پایان می یابد. کوپا کابانا معروف‌ترین منطقه حومه‌ای ریودوژانیرو است. این منطقه چهار کیلومتر ساحل دارد.

به‌ گزارش اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، فورت کوپا کابانا منطقه‌ای نظامی در قسمت جنوبی ساحلی به همین نام است. علاوه بر مسابقات دوچرخه‌سواری جاده مسابقات سه گانه و شنای آب‌های آزاد نیز در این قسمت برگزار می‌شوند.

در مسابقات دوچرخه‌سواری جاده، مردان 256.4 کیلومتر و زنان 130.3 کیلومتر را طی خواهند کرد. پیست این مسابقات در مناطق حومه ای ریو از جمله فورت کوپا کابانا، «ایپانما»، «کانوآز» و «ویستا چاینیز» برگزار می‌شود.

به صورت دقیق‌تر، مسابقات دوچرخه‌سواری جاده از فورت کوپا کابانا آغاز می‌شود. دوچرخه‌سواران از ایپانما، بارا و ساحل رزروا عبور می‌کنند. سپس آنها به مسیر گروماری وارد می‌شوند که دو سر بالایی دارد. این مسیر به منطقه جنگلی منتهی می‌شود. بیش از 1.2 کیلومتر این مسیر هفت درصد شیب دارد و بیشترین شیب در این مسیر 13 درصد است. قسمت تپه‌ای گروتا فوندا در 2.1 کیلومتری حدودا 4.5 درصد شیب دارد و بیشترین شیب در این منطقه، 6 درصد است.

این مسیر همچنین قسمتی سنگی دارد که حدود دو کیلومتر طول دارد. قسمت ساحلی مسیر در منطقه رزروا و بارا قرار دارد. مسیر منطقه کانوآز و ویستا چاینیز 8.9 کیلومتر سربالایی و حدود 6 کیلومتر سر پایینی دارد. ویستا چاینیز در پارک ملی تیجو کا قرار دارد. سپس دوچرخه‌سواران 20 کیلومتر به سمت منطقه ایپانما و فورت کوپا کابانا رکاب خواهند زد.

مسابقات دوچرخه‌سواری تایم تریل نیز از میدان تیم مایا در نزدیکی ساحل پونتال آغاز می‌شود. پیست این مسابقات 29.8 کیلومتر طول دارد. این مسیر در مسابقه مردان دو بار و در مسابقه زنان یک بار پیموده می‌شود. مسیر گروماری نیز در این راه وجود دارد.

پارک المپیک بارا

پارک المپیک بارا در قلب بازی‌های المپیک ریو قرار دارد. این پارک 1.18 میلیون متر مربع مسافت دارد. پیش از این قسمتی از این پارک پیست مسابقات موتورسواری بوده است.

در این پارک ورزشکاران 16 رشته المپیکی و 9 رشته پارالمپیکی مسابقه می‌دهند. این پارک 10 دقیقه با دهکده المپیک فاصله دارد. پیست ولودروم ریو در پارک بارا قرار دارد. این پیست 250 متر است و به شکل کاج روسی است. کمترین زاویه آن 12 درجه و بیشترین زاویه آن 42 درجه است. در این پیست 5800 نفر گنجایش برای تماشاگران وجود دارد.

بعد از بازی‌های المپیک پیست ولودروم یکی از قسمت‌های اصلی مرکز تمرینات المپیک برزیل خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین