کد خبر: ۳۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

الاهرام: عربستان با اعدام شیخ نمر به جهان اسلام ضربه زد

همه این طرف‌ها آثار احتمالی بروز این تشدید تنش مذهبی و طایفه‌ای در منطقه را درک می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه مصری الاهرام در مقاله‌ای نوشت: باید سعودی اقدام به تجدیدنظر و تخفیف حکم اعدام النمر می‌کرد، زیرا اعدام او موجب بروز حساسیت‌های شدیدی در پیکره جهان اسلام و تشدید شکاف سنی و شیعی شده و آثار وخیمی بر منطقه نه تنها در سطح مذهبی، بلکه در عرصه قومی با تشدید درگیری عربی – ایرانی و درگیری طایفه‌ای در جوامعی که شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز سنی – شیعه هستیم، برجای می‌گذارد.

این روزنامه مصری در ادامه مقاله خود به قلم «اسامه الغزالی حرب»، نویسنده، متفکر و سیاستمدار مصری تاکید می کند: از این رو تشدید واکنش‌های بین‌المللی در ابراز نگرانی از عواقب و تبعات اعدام النمر و درخواست بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برای تجدیدنظر در این حکم و همچنین ابراز نگرانی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و فرانسه و به‌علاوه سازمان‌های متعدد حقوق بشری در این راستا چندان عجیب نبود. همه این طرف‌ها آثار احتمالی بروز این تشدید تنش مذهبی و طایفه‌ای در منطقه را درک می‌کردند.

به گزارش ایسنا، نویسنده این مقاله ادامه می دهد: بالطبع ایران در راس کشورهایی است که اعدام النمر را محکوم کرد و رهبر ایران گفت که «انتقام الهی در انتظار سیاستمداران سعودی است» و به‌علاوه، بعد از این اعدام شاهد اعتراضات مردمی شیعیان در عراق، بحرین، لبنان، یمن و درگیری‌ها و ناآرامی‌هایی در منطقه شرقیه سعودی بودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین