کد خبر: ۳۴۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

برگزاری ​دومين همايش بين‌المللی ابزار و تکنیک‌‌های مدیریت

​دومين همايش بين‌المللي ابزار و تکنیک‌ های مدیریت با حضور جمع كثيري از استادان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران با سخنراني اسماعيل لل‍ه‌گانی، مديرعامل بانك صادرات ايران، در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در اين همايش بين‌المللي كه با حضور صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته داخلي و خارجي براي ارائه دستاوردهای علمی مرتبط و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده بهینه از ابزارهای نوین در سازمان‌ها برگزار شده بود، لل‍ه‌گانی در سخناني به بررسي تكنيك‌هاي عملياتي توانمندسازي كاركنان پرداخت.

وي با اشاره به اهميت توانمندسازي كاركنان گفت: توانمندسازي كاركنان مزايا زيادي دارد كه افزايش رضايت شغلي كاركنان، انجام بهينه امور محوله به كاركنان، افزايش مزاياي دريافتي آنان، افزايش خلاقيت و نوآوري و بهبود كيفيت انجام كار از جمله مزاياي آن به شمار مي‌رود.

وي در تعريف توانمندسازي كاركنان افزود: توانمندسازي به معناي تزريق نيروي مضاعف به كاركنان است تا بتوانند بهتر به وظايفشان عمل كنند و بدون مراجعه به مدير خود، تصميم‌هاي بزرگ بگيرند. توانمندسازي، درگير كردن كاركنان در بهبود و توسعه امور محوله و افزايش خلاقيت و تأثيرگذاري آنان در سازمان است. 

مديرعامل بانك صادرات ايران در خصوص عوامل مؤثر بر توانمندسازي خاطرنشان كرد: توانايي ذهني و جسمي كاركنان، مشخص بودن اهداف، اختيارات و مسئوليت‌ها در سازمان بر اساس چارت سازماني، وجود اعتماد و صداقت در سازمان، در دسترس قرارگرفتن تمام اطلاعات سازمان، وجود نظام تشويق و تنبيه مناسب، برقراري ارتباط اثربخش بين مديران و كاركنان، امنيت و غني‌سازي شغلي، به‌كارگيري مطلوب مدل‌هاي ارزيابي عملكرد و توسعه فرهنگ كار تيمي در سازمان از جمله عوامل مؤثر بر توانمندسازي كاركنان است.

به گزارش روابط عمومي بانك صادرات ايران،لل‍ه‌گانی ادامه داد: نگراني و ترس افراد از شكست‌ها، موانع محيطي و توسعه فناوري‌هاي جديد و حضور رقبا، شرايط اقتصادي كشور، موانع رفتاري و بي‌توجهي به گروه‌هاي غيررسمي در سازمان، عدم باورپذيري و احساس تضعيف امنيت شخصي توسط مديران از جمله موانع توانمندسازي است.
مديرعامل بانك صادرات ايران يادآور شد: در بانك صادرات ايران نيز براي افزايش توانمندي كاركنان اقدامات خوبي صورت گرفته است كه مشاركت كاركنان در تصميم‌گيري‌ها، تغيير مدل‌هاي پرداخت پاداش به كاركنان بر اساس عملكرد، انتخاب و ارتقاي كاركنان و شايسته‌گزيني بر اساس نوع عملكرد و شركت در آزمون، مصاحبه و تست روانشناسي براي انتخاب بهترين و توانمندترين مديران و آموزش علمي و اصولي كاركنان از جمله اين اقدامات بوده است. 

لل‍ه‌گانی طراحي نظام شايسته‌سالاري را از ديگر اقدامات بانك صادرات ايران برشمرد و افزود: افزايش چابكي و چالاكي سازمان نيز براي ما مهم بوده و با وجود شبكه گسترده‌اي از شعب و كاركنان در سراسر كشور، به دنبال چابكي و چالاكي و استفاده از ابزارهاي نوين بانكداري بوده‌ايم. افزايش بهره‌وري شعب و كاركنان و به سود رسيدن تمامي شعب نيز مورد توجه بوده است. 

وي با اشاره به آثار مختلف مترتب بر توانمند سازي كاركنان خاطرنشان كرد: براي توسعه نيروي انساني، بايد از ابزارهاي مختلفي استفاده كنيم كه هر روز در حال تغييرند. اگر در سازمان ما توانمندسازي نيروي كار اتفاق بيفتد، بسياري از مشكلات و هزينه‌ها حذف و مزيت‌ها اضافه مي‌شوند. بهره‌وري پايين در سازمان‌ها باعث شده به توانمندسازي كاركنان توجه نشود و عدم توجه به توانمندسازي، باعث افزايش مشكلات شده است كه براي رهايي از آن‌ها بايد به فكر توانمندسازي كاركنان بود. 

گفتني است اين همايش با اهدافي همچون معرفی ابزارها و تکنیک‌های نوین مدیریت، تبیین اثرات استفاده از اين تکنیک‌ها در بهبود عملكرد سازمان‌ها، معرفی روش‌های اصولی شناسایی، طبقه‌بندی، انتخاب، به‌کارگیری و ادغام ابزارهای مدیریت، ترغیب صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم مدیریت و فراهم نمودن امکان ارائه سیستم‌ ها و داشبوردهای مدیریتی در نمایشگاه جانبی کنفرانس برگزار شد و مورد استقبال شركت‌كنندگان قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین