کد خبر: ۳۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۴ - ۲۱:۲۷

ایران در رسانه های انگلیسی زبان

آفتاب‌‌نیوز :
برره در آمریکا هم شناخته شد
آمریکا ـ روزنامه نیویورک تایمز به چاپ گزارش رویترز در رابطه با سریال "شب های برره" و این مطلب را اینگونه تیتر زده است: "فساد به سریال تبدیل می شود"
ایران مخفی کاری ندارد
آلمان ـ "اولیور میر" از "موسسه تحقیقات صلح و سیاست امنیت" از دانشگاه هامبورگ در مصاحبه ای با دویچه وله می گوید: هیچ مدرک دال بر غنی سازی مخفی اورانیوم در ایران وجود ندارد.
مذاکرات نفتی آغاز می شود
ایتالیا ـ خبرگزاری AKI ایتالیا نیز از دهلی نو خبر داده است که مقامات ایران و هند قرار است در هفته جاری درباره پروژه 7 میلیارد دلاری مذکرات خود را آغاز کنند. محمد محمدی هادی نژاد حسینیان معاون وزیر نفت ایران مذاکرات را روز چهارشنبه در دهلی نو آغاز می کند.
آذربایجان، مشتری ایران
روسیه ـ نشریه روسی آر. آی. ای نووستی در مطلبی اقتصادی، خبر از خرید گاز ایران از سوی جمهوری آذربایجان داده است. این شرکت ملی گاز آذربایجان روز سه شنبه گفت که این جمهوری ممکن است از ایران گاز خریداری کند. گفته می شود آذربایجان در نظر دارد یک میلیارد متر مکعب گاز از ایران خریداری کند. آذربایجان از روسیه نیز طی قراردادی گاز خریداری کرده است.
هر چه زودتر بهتر
پاکستان ـ "دیلی تایمز" چاپ پاکستان در مقاله ای به قلم خالد حسن از قول رهبر حزب اکثریت جمهوریخواهان سنای آمریکا می نویسد: ما خواهان انجام عملیات علیه ایران هستیم پیش از آنکه خیلی دیر شود. بیل فرست بر این عقیده است که کشورهای دموکراتیک جهان بر این باورند که ایران هسته ای تهدیدی برای ثبات خاورمیانه و صلح جهانی است.
چالشی برای روسیه
انگلیس ـ خبرگزاری رویترز در مقاله ای به قلم "ریچارد بلا مفورث" پیشبینی می کند که فضای گفتوگوهای آینده بین سران هشت کشور صنعتی جهان و روسیه حول دو محور "دموکراسی" و "ایران" باشد. هر چند در این مذاکرات گفتگو پیرامون امنیت عرضه ی انرژی در جهان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین