کد خبر: ۳۴۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

آتش در جنگل‌های آستارا مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از مهار آتش سوزی هفت هزار متر مربع از اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرخوش کرم زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: به دنبال بی احتیاطی رهگذران و همچنین وزش باد گرم، بخش عمده ای از جنگل های روستای سیج از توابع بخش مرکزی آستارا غروب روز گذشته (سه شنبه) طعمه آتش شد. 

وی با اشاره به اینکه به علت سخت گذر بودن منطقه امکان ورود خودروهای آتش نشانی به محل حادثه وجود نداشت ، افزود : 15 نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با کمک ماموران پاسگاه مرزبانی حیران آستارا و اهالی محل، با وسایلی مانند بیل و خاک آتش را مهار کردند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با بیان اینکه مهار این آتش سوزی شش ساعت به طول انجامید ، گفت: در این حادثه حدود 200 اصله نهال از گونه های ارزشمند جنگلی و چندین درخت کهنسال در آتش سوخت.

کرم زاده افزود: تحقیقات و بررسی های لازم در رابطه با شناسایی عاملان آتش سوزی هفت هزار متر مربع از جنگل های آستارا ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا همچنین از شهروندان ، میهمانان و گردشگرانی که طبیعت را برای گذراندن دوران تفریح و گردش انتخاب می کند، خواست در هنگام ورود به مناطق جنگلی، تا حد امکان از روشن کردن آتش، خودداری و در صورت نیاز پس از اطمینان از خاموش شدن کامل آتش، محل را ترک کنند.

اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که از این میان، 32 هزار هکتار از اراضی را مناطق جنگلی تشکیل می دهد که در آن انواع گونه های جنگلی از قبیل بلوط ، راش ، توسکا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، لیلکی ، انجیلی ، آزاد ، افرا ، گردو ، شیردار ، گیلاس وحشی ، فندق ، شمشاد جنگلی و ون وجود دارد.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین