کد خبر: ۳۴۲۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

آشنایی با شناورهای توقیف‌شده آمریکایی توسط سپاه +تصاویر

بر اساس اعلام نیروی دریایی آمریکا دو شناور مورد نظر که توسط نیروی های سپاه توقیف شده اند در نیروی دریایی آمریکا به اسم riverine command boat حضور دارند. این شناورها در حقیقت ساخت سوئد بوده و با کد CB-90 در دنیا شناخته می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو فروند قایق تندرو آمریکایی را که به حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی جزیره "فارسی" در خلیج فارس تجاوز کرده بودند، توقیف کرد.

بر اساس اطلاعیه نیروی دریایی سپاه سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.

بر اساس اعلام نیروی دریایی آمریکا دو شناور مورد نظر که توسط نیروی های سپاه توقیف شده اند در نیروی دریایی آمریکا به اسم riverine command boat  حضور دارند. این شناورها در حقیقت ساخت سوئد بوده و با کد CB-90 در دنیا شناخته می شوند. این شناورها متعلق به ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا هستند.


این شناور ساخت شرکت سوئدی  Dockstavarvet بوده و یکی از موفق ترین شناورهای رزمی در بازار صادرات به حساب می آید. CB90 به غیر از نیروی دریایی سوئد به یونان، مالزی، نروژ، برزیل، مکزیک و حتی آمریکا نیز صادر شده است. این شناور 20 تنی در حدود 16 متر طول و 4 متر عرض داشته و قابلیت حمل 18 نیروی مسلح را دارد. این شناور، قابلیت حمل 3 مسلسل سنگین، یک نارنجک‌انداز و مین‌های دریایی را دارد.

CB 90 از دو موتور دیزل ساخت شرکت اسکانیا بهره می برد که سرعتی در حدود 40 نات یعنی حدود 74 کیلومتر بر ساعت را برای این شناور فراهم می کند.

قدرت مانور بالا در سرعت های زیاد و در فضاهای تنگ از جمله نکات برجسته این شناور سوئدی محسوب می شود.

نیروی دریایی آمریکا معمولا این شناورها را به مسلسل های کالیبر 12.7 میلی متری تک لول و مسلسل های گاتلینگ با کالیبر 7.62 یا 12.7 میلی‌متر مسلح می‌کند. 

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
1
19
لطفا انداره تن نظامیان بازداشت شده را بکیرید تا زنگ بزنیم به آقای احمدی نژاد تا برایشون کت و شلوار بخر و با پسته و فرش ایرانی بدرقه شون کنه !!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین