کد خبر: ۳۴۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

قاتل طلبه آمر به معروف آزاد می‌شود

عامل قتل طلبه جوان پس از فراز و نشیب‌های زیادی با آخرین دفاع و ابراز پشیمانی در آستانه آزادی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
ایران نوشت: 26تیرماه سال 90 طلبه جوانی به نام علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه‌های چاقوی وی مجروح شد. این جوان به بیمارستان انتقال یافت. همان زمان، عملیات پلیس پایتخت برای دستگیری مرد مهاجم کلید خورد.

تحقیقات نشان داد که متهم قصد سوار کردن دختر جوانی را به زور داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفته است اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن بشدت زخمی شده است.

این مرد جوان سرانجام پس از تحمل رنج و بیماری ساعت 19 یکشنبه سوم فروردین ماه سال گذشته به کام مرگ فرو رفت و پزشکی قانونی علت مرگ وی را براثر ضربه وارده به شاهرگ او در سال 90 عنوان کرد. احسان بازداشت شد و تحت محاکمه قرار گرفت و سپس از سوی قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شد و قضات شعبه 16 دیوانعالی کشور به این حکم مهر تأیید زدند. زمانی که احسان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت، خانواده قاتل و همسایه‌های قربانی توانستند، با پرداخت دیه 35 میلیون تومانی رضایت خانواده طلبه جوان را جلب کنند و احسان از مرگ حتمی نجات یابد.

صبح دیروز احسان تنها به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

احسان وقتی در جایگاه ایستاد، گفت: شب حادثه مشروب الکلی مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم و ناخواسته دست به قتل علی زدم. فردای آن روز وقتی دستگیر شدم، آنجا بود که فهمیدم یک طلبه جوان را مجروح کرده‌ام. اما بدشانسی آوردم و طلبه جوان بعد از سه سال از آن حادثه جان سپرد و من دوباره به زندان افتادم.

اکنون بشدت پشیمانم و از قضات عالی رتبه تقاضای کمک دارم. چرا که می‌خواهم هرچه زودتر به زندگیم سامان بدهم و از زندان رهایی یابم. در پایان سه قاضی عالی‌رتبه با هم وارد شور شدند و با احتساب ایام بازداشتی قرار شد که احسان بزودی از زندان آزاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین