کد خبر: ۳۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

بیانیه آمریکا درباره آزادی ملوانان بازداشت‌شده

ارتش آمریکا رسما تایید کرد که ایران ۱۰ ملوان بازداشتی این کشور را رها کرده و آنها اکنون در کشتی «یو اس اس آنزیو» واشنگتن هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
ارتش آمریکا تایید کرد که ایران 10 ملوان آمریکایی را رها کرده و آنها اکنون در ناو یواس اس آنزیو هستند.

سپاه پاسداران ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است. از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.

ساعتی قبل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

حالا شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده که ارتش آمریکا رسما تحویل 10 ملوان بازداشتی این کشور توسط ایران را تایید کرد.

به گفته ارتش آمریکا، این 10 ملوان و تفنگدار آمریکایی اکنون در کشتی «یو‌اس‌اس آنزیو» این کشور در آبهای خلیج فارس هستند و از آنها معاینات پزشکی انجام می‌شود.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده که این 10 نظامی پس از گذراندن معاینات به پایگاه نظامی خود در بحرین منتقل می‌شوند و درباره این ماجرا به زودی تحقیق انجام می‌شود.

بیانیه ارتش آمریکا به شرح ذیل است: «۱۰ ملوان آمریکایی پس از خارج شدن از ایران، سالم تحت نظارت آمریکا قرار گرفتند. هیچ نشانه‌ای از اینکه ملوانان در جریان بازداشت کوتاهشان آسیبی دیده باشند، وجود ندارد.

ملوانان ساعت ۸:۴۳ امروز(به وقت گرینویچ) سوار بر دو قایق فرماندهی ریورین که آنها در زمان ماموریتشان ارتباطشان را با نیروی دریایی از دست دادند، جزیره فارسی را ترک کردند. ملوانان پس از آن با ناو هواپیمابر آمریکا منتقل شدند و دو قایق آنها توسط دیگر ملوانان به بحرین که مبدا آنها بود، منتقل شدند.

نیروی دریایی درباره شرایط و وضعیتی که منجر به حضور ملوانان در ایران شد، تحقیق خواهد کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین