کد خبر: ۳۴۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

کفاشیان: قصد نداشتیم از وزير انتقام بگيريم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تعویق زمان برگزاري انتخابات فدراسیون به خاطر انتقام از وزیر نبود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی کفاشیان در گفتگو با صداوسیما؛ درخصوص اینکه آیا به تعویق افتادن انتخابات به نوعی انتقام از وزیر ورزش محسوب نمی شود افزود: اصلا اینگونه نیست چون با وزیر مشورت کردم و او موافق این مسئله بود که اگر انتخابات در آخر اسفند برگزار شود شاید زمان مناسبی نباشد.

او تاکید کرد با توجه به تعطيلي‌هاي آخر سال در اسفند، برگزاري انتخابات فدراسيون را زماني گذاشتیم که همه رسانه ها حضور داشته باشند.

کفاشیان: قصد نداشتیم از وزير انتقام بگيريمکفاشیان در پاسخ به اینکه آیا بعد از 18 اسفند که دوره 4 ساله ریاست دوم شما تمام می شود به عنوان سرپرست انتخاب می شوید یا خیر افزود: اینجا مجمع فدراسیون فوتبال است و تا زمانی که مجمع بعدی برگزار شود رئیس فدراسیون به عنوان رئیس باقی می ماند، در مجمع آینده تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد.

او درباره تاریخ مجمع بعدی گفت: به احتمال زیاد آن طرف سال برگزار خواهد شد اما همه چیز در دست هیئت رئیسه است.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص واگذار نکردن ساختمان های استقلال و پرسپولیس گفت: می خواستیم این 2 ساختمان را به 2 باشگاه بدهیم اما رای نیاورد قرار است باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس در اختیار فدراسیون باشد و بعدا در این مورد تصمیم گیری شود.

کفاشیان در خصوص تغییرات در اساسنامه فدراسيون افزود چند مورد اصلاحات و شائبه هایی وجود داشت اما اصلاح اساسنامه تغییری نداشت و این مساله به زمان دیگری موکول شد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که خارج شدن اصلاح اساسنامه به خاطر فشارها بوده گفت در اساسنامه فیفا آمده که همه چیز باید تغییر کند به طور مثال در خود فیفا هم اساسنامه دچار اصلاحات شده و از آسیا شیخ احمد به عنوان نماینده حضور دارد حتی در آنجا پیشنهاد شد تیم های جام جهانی به 40 تیم و سهمیه آسیا به 6 سهمیه افزایش پیدا کند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد 30 تا 35 درصد اساسنامه فیفا اصلاح شده و ما باید مانند اساسنامه فیفا همه چیز را تصویب کنیم البته این کار منطقی است و تغییر اساسنامه را به عهده هیئت رئیسه جدید گذاشتیم تا اصلاحات را انجام بدهد.

کفاشیان درخصوص اینکه آیا در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال شرکت خواهيد کرد یا خیر گفت: حتما اگر شرایط مهیا بود در انتخابات شرکت می کنم.

او درخصوص اینکه آیا به عنوان یک بازنشسته در انتخابات شرکت می کند افزود این مسئله مربوط به 10 سال پیش است و کارکردن افراد در فدراسیون فوتبال به صورت غیرمستقیم و تحت نظر دولت نیست و به همین علت حضور بازنشستگان در فدراسیون ها منعی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درخصوص شائبه هایی که در برگزاری مجمع وجود داشت گفت پیشنهادهای خوب و بد در مجمع مطرح شد که برخی از آنها مورد تصویب قرار گرفت و برخی نه، در مجمع کسی با کس دیگر تعارف ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون عربستان مدعی شدند که باید ایران میزبانی خود را در خارج از خانه برگزار کند برای این موضوع چه کاری انجام داده اید افزود: دیروز با دبیرکل afc صحبت کردم و اعلام کردم که امنیت کامل تیم عربستان را تامین می کنیم و اینجا در کشورمان امنیت کامل است در afc آمده که نباید مسائل سیاسی در ورزش دخالت داده شود دبیرکل afc هم صحبت های من را پس از اینکه شنید تایید کرد.

او درباره اینکه فدراسیون ایران هیچ مشکلی با فدراسیون عربستان ندارد اظهار داشت هیچ مشکلی با فدراسیون عربستان نداریم و با آنها دوست هستیم ابراز تاسف می کنم که سازمان لیگ خود را عوض کردند البته آنها نیز موافق این تصمیم نیستند شاید از بالا به آنها دستور دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین