کد خبر: ۳۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۰

«ملکه جنگ» در اندیشه امپراطوری آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : اين روزنامه‌ اماراتي در گزارش خود آورده است با گذشت يك سال از فعاليت كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا در اين سمت وي درصدد است تا چهره‌ي تندروي خود را كاملا تغيير داده تا از لقب "ملكه جنگ" كه از سوي كارمندان شوراي امنيت ملي آمريكا به وي نسبت داده شده، رهايي يابد.

هنگامي كه رايس رياست شوراي امنيت ملي را در دوره‌ي اول رياست جمهوري جورج بوش، رييس جمهور آمريكا برعهده داشت، توانست به شدت در تصميم‌گيري‌ها و عقايد بوش نفوذ پيدا كرده و تاثيرگذار شود، به گونه‌اي كه وي به وكيل تام‌الاختيار بوش در سياست‌هايش به ويژه در خصوص جنگ عليه تروريسم تبديل شد.

در ادامه اين گزارش آمده است: طي دوره‌هاي اخير رايس با لحني خوش‌بينانه‌تر از بوش در خصوص آينده‌ي عراق صحبت مي‌كند و به رغم تمامي اين مسايل بايد گفت، رايس طراح اصلي تمامي طرح‌هاي بوش به ويژه دو طرح بزرگ جنگ عليه تروريسم و جنگ عراق بود.

الخليج در گزارش خود تاكيد كرد: رايس كاملا مي‌داند كه چگونه حد فاصله خود را با كاخ سفيد حفظ كند و با استفاده از شگردهاي زنانه به سرنوشت بوش و ديك چني معاون او كه به پايين‌ترين حد برخورداري از حمايت‌ها مردمي رسيده‌اند، دچار نشود.

كورت كمپل، ريس برنامه‌ي امنيت بين‌المللي در مركز پژوهش‌هاي استراتژيكي جهاني آمريكا معتقد است جدول سفرهاي رايس به خارج از آمريكا و دور ماندن او از سياست‌هاي داخلي كاخ سفيد موجب شده كه مردم آمريكا به او خوش‌بين باشند و به رغم تاثيرگذاري شديد در سياست‌هاي آمريكا در عراق و خاورميانه در راستاي مبارزه با تروريسم از او ابراز رضايت كنند، به گونه‌اي كه نتايج آخرين نظرسنجي كه ماه اكتبر برگزار شد، نشان مي‌دهد 60 درصد شركت كنندگان در اين طرح همه پرسي از عملكرد رايس راضي هستند، در مقابل 25 درصد رضايتي از عملكرد وي ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین