کد خبر: ۳۴۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

مناطق وسیعی از چین لرزید

دو زمین لرزه به بزرگی 5.3 دهم ریشتر روز پنجشنبه، مناطق وسیعی از شمال غرب و جنوب غرب کشور چین را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز :
مرکز لرزه نگاری چین در گزارشی اعلام کرد که دو زمین لرزه به ترتیب در ساعت 4:3 و 5:18 دقیقه صبح (به وقت محلی) مناطقی از تبت در جنوب غرب و استان مغولستان داخلی در شمال غرب را لرزانده است.

به گزارش ایرنا، همچنین کانون این دو زمین لرزه بر اساس گزارشی که «شین هوا» خبرگزاری رسمی چین به نقل از این مرکز منتشر کرده در عمق 10 و 5 کیلومتری زمین ثبت شده است.

گزارش حاکیست که زمین لرزه مغولستان مناطقی از استان مسلمان نشین سین کیانگ را که همجوار با آن قرار دارد، تحت تاثیر خود قرار داده است.

سازمانهای ذیربط در چین هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نکرده اند.

استان سین کیانگ و اطراف مغولستان در سالهای 1985 و 2003 نیز شاهد دو زمین لرز سهمگین 6.8 و 7.4 ریشتری بود که صدها تن را به کام مرگ کشاند.

کشور چین یکی از مناطق زلزله خیز جهان است که روی کمربند لرزه خیزی آلپ - هیمالیا قرار گرفته است. این کشور در طبقه بندی شدیدترین زلزله ها بر اساس تعداد قربانیان از ابتدای تاریخ، در زمره 10 کشور نخست جهان است و همواره بلایای طبیعی این کشور را تهدید می کند.

تاکنون بیش از هزاران نفر در اثر وقوع زمین لرزه های متعدد در این کشور جان خود را از دست داده اند و نگرانی وقوع این حادثه همواره ذهن مردم و مسوولان این کشور را به خود مشغول کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین