کد خبر: ۳۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به کیفیت نامطلوب هوای تهران در هفته جاری گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته با کاهش آلاینده های جوی همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، برای گروه های حساس ناسالم است. 

وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته با 20 عدد کاهش همچنان غیرمجاز بوده و بر روی عدد 128 قرار دارد. 

رستگاری با اشاره به کاهش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از 52 به 50 دراین مدت تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 84 به 74 کاهش داشته است. 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاهای پارک شکوفه، فرمانداری شهر ری و شهرداری منطقه 15 با شاخص اعداد 160، 156 و 154 آلوده ترین نقاط جوی تهران و ایستگاه های گلبرگ منطقه 8، پارک رز و ژئوفیزیک نیز با شاخص اعداد 88، 102 و 106 از سالم ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند. 

وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه کرد تا از فعالیت و تردد غیرضروری در مناطق آلوده سطح شهر خودداری کنند. 

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است. 

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است. 

کیفیت هوای تهران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و سه شنبه و چهارشنبه نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین