کد خبر: ۳۴۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

محسن رضایی: آمریکا در مقابل ایران چیزی نیست چه برسد به عربستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدرت‌نمایی ایران اسلامی به آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت: امروز آمریکا در مقابل ایران چیزی نیست چه برسد به عربستان؛ می‌بینم روزی که خود مردم عربستان سردمداران آل‌سعود را اعدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن رضایی دقایقی پیش در نخستین سالگرد شهادت سردار تقوی‌فر و یادواره 40 شهید مدافع حرم شهرستان ری که با حضور سرلشکر محسن رضایی و جمعی از فرماندهان شجاع و دلیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو تن از رهبران انقلاب یمن و عضو شورای پارلمانی عراق در حسینیه فاطمه الزهرا (س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و جبهه‌های مقاومت به‌ویژه سردار شهید تقوی‌فر و شهدای مدافع حرم با اشاره به مجاهدت‌های شهدای مدافع حریم آل‌الله اظهار داشت: شهدای حریم ولایت و آل‌الله، شهدای با بصیرت و فداکاری هستند که در دفاع از حرمین شریفین و در دفاع از ارزش‌های دین بین اسلام در آن سوی مرزها اسلام به مجاهدت و ایثار می‌پردازند.

وی گفت: فرزندان اسلام در جبهه مقامت اسلامی با منحرف‌ترین گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه در مصاف هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجوه تمایز جبهه‌ اسلام و جبهه کفر عنوان کرد: در یک سوی این جبهه رزمندگان اسلام هستند که از سوی مظلومان و مسلمانان ناب همانند مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی پشتیبانی و حمایت می‌شوند و در یک سوی دیگر این جبهه تکفیری‌ها منحرفی هستند که از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا، آل‌سعود و هم‌پیمانانشان حمایت می‌شوند.

امروز پدیده جدیدی در دنیا در حال وقوع است

سرلشکر رضایی با اشاره به جنایاتی که تکفیری‌ها علیه مظلوم سوریه، یمن، عراق و ... انجام می‌دهند، بیان داشت: امروز پدیده جدیدی در دنیا در حال وقوع است که قابل مطالعه و عبرت‌آموزی است.

وی گفت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها با به‌کارگیری تمام منافع خود به‌دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور کشور را عقب برده و زیرساخت‌های ایران اسلامی را از بین ببرند و به کشورهای مظلوم منطقه ظلم و ستم کنند که این حادثه عجیبی است که امروز در حال وقوع است.

نقش آفرینی سردار شهید تقوی‌فر در عرصه‌های مختلف انقلاب

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید تقوی‌فر گفت: سردار شهید حمید تقوی‌فر در دوران پیش از انقلاب جزو مبارزان سخت‌کوش بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شکل‌گیری اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت و در عرصه‌های مختلف و در مسئولیت‌ها و سنگرای مختلف به ایفای نقش می‌پرداخت.

وی با اشاره به تلاش‌های فرهنگی شهید تقوی‌فر عنوان کرد: این رزمنده سپاه اسلام به معنای واقعی کلمه و به‌طور جامع و کامل در حوزه فرهنگ تلاش می‌کرد و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این شهید بزرگوار بسیار برجسته و ارزشمند بود.

تشریح ویژگی‌های پاسداران انقلاب اسلامی/پاسداران انقلابی هستند

سرلشکر رضایی با اشاره به وجه تمایز پاسداران با دیگر نیروهای نظامی بیان داشت: این‌که می‌گویند افراد نظامی افرادی خشک و تک بعدی هستند باید بگویم که پاسداران انقلاب اسلامی یک بعد فعالیت‌های آن‌ها نظامی است. امروز پاسداران در ابعاد مختلف از جمله مسائل فرهنگی و ... تلاش‌‌های موثری دارند و در کنار آن به‌واقع یک تحلیل‌گر سیاسی و .... است.

وی افزود: پاسدراران انقلاب اسلامی امروز با اقتدار و توان بالا در همه حوزه‌ها موثر هستند و به‌طور کامل می‌توان گفت؛ پاسداران نه تنها یک فرد نظامی بلکه یک انقلابی هستند.

ایثارگری‌‌های جبهه مقاومت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های مسلمانان در جبهه‌های مقاومت گفت: امروز جوانان شجاع و دلیر کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران آماده یاری مسلمانان مظلوم عراق و سوریه هستند.

وصیت‌نامه شهید تقوی‌فر/نحوه شهادت سردار سرافراز حریم آل‌الله

وی با بیان این‌که وصیت‌نامه سردار شهید تقوی‌فر کوتاه و معجز است، عنوان کرد: وصیت‌نامه این شهید والامقام کوتاه است اما جملات آن پر مغز است.

سرلشکر رضایی اظهار داشت: سردار شهید تقوی‌فر در تیپ خراسانی به‌عنوان مستشار حضور داشت، زمانی که مسئولان این تیپ به این سردار سرافراز می‌گویند شما مراقب باش؛ عنوان می‌کند «الان حرف دفاع از حریم اهل بیت و ائمه اطهار علیهم‌السلام است و باید برویم از مرزهای اسلام دفاع کنیم.»

تشریح رمز ماندگار انقلاب اسلامی

رضایی با اشاره به جمله‌ای از وصیت‌نامه سردار شهید تقوی‌فر عنوان کرد: شهید تقوی‌فر در وصیت‌نامه خود آورده است «از همه حلالیت می‌طلبم و می‌دانم فرد خوبی نبودم و وظیفه اسلامی خودم را انجام ندادم ولی تلاش کردم و می‌‌خواستم آن را درست انجام دهم.»

وی گفت: این جملات شهید بزرگواری است که تمام وجود خود را وقف اسلام کرده و در تمام عرصه‌های انقلاب مجاهدت کرده اما هیچ ادعایی نداشته و خود را بدهکار می‌داند، بنابراین این تفکر و روحیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و این روحیات باید حفظ شود.

*سهم‌خواهی برخی افراد تعجب‌آور است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که عده‌ای فشار می‌آورند تا چنین روحیه‌‌هایی تضعیف شود، خاطرنشان کرد: افرادی همچون سردار شهید تقوی‌فر در طول انقلاب بدون هیچ چشم‌داشتی و بدون منت فداکاری کرده و همواره چشمه جوشانی هستند که جوانان انقلابی امروز که حتی جنگ و انقلاب را ندیده‌اند از آنان الگو می‌گیرند و آثارشان این بزرگواران به وضوح امروز در این جوانان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اما در طرف مقابل عده‌ای بر سر کار می‌آیند و با رسانه و بلندگو آنچنان طلبکارانه از ملت ایران و جمهوری اسلامی طلبکاری می‌کنند که انگار تمام خانواده آن‌ها از اول انقلاب برای این نظام و ملت فداکاری کرده‌اند که جای سئوال دارد.

سرلشکر رضایی اظهار داشت: این چه داستان عجیبی است، در یک سو رزمندگان و جانبازان بی‌ادعا و در طرف دیگر افراد پرمدعا طلبکار، جای شگفت است هرچه افراد بیشتر زحمت کشیدند کمتر طلبکار هستند و افرادی که کمتر زحمت کشیدند بیشتر طلبکار هستند.

وی گفت: با مطالعه در احوالات و رفتار شهدا و رزمندگان و مقایسه این رفتار و عملکرد با افراد پرمدعا مشاهده می‌کنیم که هر چقدر افراد بیشتر زحمت کشیده‌اند کمتر طلبکار هستند و هر چقدر کمتر تلاش کرده‌اند بیشتر طلبکاری می‌کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: افرادی که در طول این سالیان بر سر سفره جمهوری اسلامی و ملت ایران نشسته‌اند امروز نسبت به مردم و نظام طلبکار هستند.

‌20 هزار سانتریفیوژ حاصل مجاهدت جوانان دلیر ایران اسلامی است

وی 20 هزار سانتریفیوژ را حاصل تلاش جوانان غیور ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: این مجاهدت و ایثار تبدیل به میز مذاکره شد که یک سوی آن جمهوری اسلامی ایران و سوی دیگر آن قدرت‌های جهان بودند، به‌واقع اگر مجاهدت این جوانان دلیر نبود هرگز آنان پای میز مذاکرات با ایران نمی‌نشستند.

اقتدار سربازان سپاه پاسداران و ذلت مسئولان آمریکا

سرلشکر رضایی با اشاره به اقتدار سربازان و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجه با تفنگداران آمریکا عنوان کرد: رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی دو روز گذشته تعدادی از نظامیان آمریکا که مدرن‌ترین ارتش دنیاست را با مدرن‌ترین قایقشان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شد وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا از موضع ذلت درخواست آزادی این نظامیان را کنند.

افتتاح فاز 15 و 16 پارس جنوبی حاصل فکر انقلابی نیروهای سپاه پاسداران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر فکرهای انقلابی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در شرایط تحریم افتتاح نمی‌شد.

رضایی با اشاره به این‌که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با همت نیروهای پاسداران انقلاب اسلامی در حال تکمیل است، گفت: بعد از اتمام این پروژه 10 تا 15 میلیارد دلار در سال درآمد برای کشورمان کسب می‌شود.

به گزارش فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدرت‌نمایی ایران اسلامی به آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت: امروز آمریکا در مقابل ایران چیزی نیست چه برسد به عربستان؛ می‌بینم روزی که خود مردم عربستان سردمداران آل‌سعود را اعدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین