کد خبر: ۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۸

انجیل با نوشته های معکوس؛هدیه ای برای پاپ!

آفتاب‌‌نیوز : اوتام داس، 29 ساله اثر منحصر به فرد خود را به توماس منام پارامپیل اسقف اعظم ایالت آسام در شمال شرقی هندوستان ارائه و درخواست کرد که آن را به پاپ اهدا کند.

اسقف اعظم منام در این رابطه اظهار داشت: از دیدن یک نسخه از انجیل که نگارش آن به سبک متفاوتی صورت گرفته کاملا متحیر و متعجب شدم؛ نمی‏دانم آیا این اقدام منحصر به فرد می‏تواند سودمند واقع شود یا خیر؛ اما دست کم می‏توان بر منحصر به فرد بودن آن تأکید کرد.

این روحانی در ماه ژانویه انجیلی را که خواندن آن نیاز به آینه دارد را به پاپ اهدا می‏کند.

رهبر کلیسای کاتولیک رم در شهر گواهاتی، آسام اظهار داشت: این اثر بسیار غریب است؛ اما باید توانایی این فرد را برای نوشتن انجیل به صورت معکوس مورد تحسین قرار داد.

داس ادعا می‏کند این اولین باری است که انجیل به زبان آینه نوشته شده است. وی افزود: بلافاصله پس از آنکه پاپ بندیکت شانزدهم در 30 فروردین ماه انتخاب شد، آغاز به نوشتن انجیل کرده و هروز 10 الی 12 ساعت از وقت خود را به نوشتن آن اختصاص داده ام.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام برای بدست آوردن هرگونه توجه بی موردی انجام نشده است،گفت: من تنها می‏خواستم این انجیل در کتابخانه واتیکان نگاهداری شود و هرگز بدنبال هیچگونه پاداش مادی و مالی نبوده ام.

این انجیل هم اکنون در منزل اسقف اعظم در گواهاتی نگاهداری می‏شود و مسیحیان می‏توانند در روز کریسمس به تماشای آن بروند.

داس می‏تواند زبانهای انگلیسی، آسامی، بنگالی و هندی را به صورت معکوس و به زبان آینه بنویسد و این امر به همان سرعت نوشتن عادی صورت می‏گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین