کد خبر: ۳۴۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

حداد عادل: اصولگرایان، انقلاب را حفظ کردند

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان وحدت را لازمه پیروزی در انتخابات دانست و گفت: همه اصولگرایان تاکید دارند که برای سهم‌خواهی نیامده‌‌ایم و این مسئله باید در کل کشور مراعات شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 مهر نوشت: غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در دومین همایش هم‌اندیشی اصولگرایان افزود: ما اصولگرایی را چیزی جز ادامه راه امام (ره) نمی‌دانیم؛ اصولگرایی یک سازماندهی و تبلور سیاسی امروزی از حقیقت‌های راه و سیره امام (ره) است که رهبر معظم انقلاب پرچمدار آن هستند و متناسب با شرایط امروزی، آن را متبلور ساختند.

حداد عادل با اشاره به شاخص‌های اصولگرایی از نگاه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اصولگرایی، یک حزب، سازمان و جمعیت نیست، بلکه مرام مردمی است که در سال ۵۷ به دعوت امام (ره) لبیک گفتند و در این ۳۷ سال، انقلاب را حفظ کردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز در شرایط حساسی قرار داریم و بیش از هر چیز، نیازمند وحدت هستیم لذا در این مسیر نباید یکدیگر را تخریب کنیم، بلکه باید خویشتن‌دار باشیم و گلایه‌های گذشته را مطرح و نبش قبر نکنیم و اتفاقات گذشته را باعث تفرقه در امروز نسازیم. امروز نباید از یکدیگر پرونده‌خوانی کنیم، بلکه فقط باید از گذشته عبرت بگیریم؛ یعنی مسائل گذشته را بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف نکنیم.

حداد عادل تصریح کرد: در انتخابات همه باید با عنوان اصولگرایی کار کنیم مثل وقتی که تیم ملی یک کشوری می‌خواهد مسابقه بدهد و امکان دارد اعضای آن به باشگاه‌های دیگر تعلق داشته باشند؛ ولی در مقام تیم ملی، تعلقات باشگاهی را فراموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی برای انتخابات نباید به دنبال سهم‌خواهی باشد، بلکه باید یک انتخاب اصلح صورت بگیرد، گفت: همه آقایان تاکید کردند که برای سهم‌خواهی نیامده‌ایم و این مسئله باید در کل کشور مراعات شود. اگر اکثریت یک شهری بخواهند به اصولگرایان رأی بدهند، شرط پیروزی اصولگرایان این است که تعدد نامزدها وجود نداشته باشد. در غیر این صورت یک جریان دیگری در انتخابات غلبه پیدا می‌کند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه شورای ائتلاف اصولگرایان تاکنون پنج جلسه تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: ما بنا نداریم از تهران برای استان‌ها و شهرستان‌ها، نامزد تعیین کنیم بلکه توصیه ما این بود که در هر شهرستانی اصولگرایان با درک واقعیت‌ها، به وحدت برسند؛ بنابراین ما نمی‌خواهیم در کار آنها دخالت کنیم، البته راهنمایی و ارشاد بزرگان وجود دارد.

وی افزود: همانطور که برخی احساس تکلیف کردند که در انتخابات کاندیدا شوند، اگر دیدند که رأی‌آوری لازم و مقبولیت ندارند، باید برای کنار رفتن  هم احساس تکلیف کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در انتخابات مجلس دهم با یک اصطلاح سیاسی جدیدی با عنوان «نفوذ» روبرو هستیم، تصریح کرد: این مسئله چهار سال یا هشت سال پیش مطرح نمی‌شد اما امروز یک مسئله بدیهی و روشن است و هر کسی که یک شامّه سیاسی داشته باشد، می‌فهمد که نفوذ یعنی چی و چرا مقام معظم رهبری که همواره فتنه را یادآوری می‌کنند، نفوذ را در کنار آن یادآوری و تاکید می‌کنند.

حداد عادل یکی از راه‌های نفوذ را مانع شدن برای تحقق وحدت اصولگرایان دانست و گفت: ممکن است عده‌ای بگویند که اصولگرایان نمی‌توانند با هم وحدت کنند. همانطور که این چند ماهه عده‌ای ناراحت هستند که اصولگرایان قصد وحدت کردند؛ یعنی همانطور که مردم متدین از وحدت جریان اصولگرایی خوشحال هستند، عده‌ای از این موضوع ناراحت شده‌اند. قرار نیست کسانی که در سال ۸۸ می‌خواستند با فتنه این کشور را در اختیار بگیرند، در سال ۹۴ بخواهند با یک عنوان و طرز فکر دیگری وارد انتخابات شده و در جریان قدرت ورود کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: دوستان، کمربندهای خود را در این چند هفته مانده تا انتخابات محکم ببندید و همه نیروها و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارید را برای پیروزی اصولگرایی استفاده کنید. باید به بزرگانی مانند آیت‌الله موحدی کرمانی و جمعی که در خدمت ایشان هستند، اعتماد داشته باشیم؛ چرا که مهم، پیروزی اصولگرایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین