کد خبر: ۳۴۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

لژیونر تیم ملی اعتقاد دارد که خود رونالدو هم دوست داشت توپ طلا به مسی برسد!

علیرضا جهانبخش می گوید رونالدو خودش هم علاقه داشته که توپ طلا به مسی برسد.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا جهانبخش ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال AZ آلکمار هلند این بار در گفت‌وگو با خبر آنلاین حرف‌های جالبی می‌زند. او از مربیگری «فان‌خال» در تیم فعلی‌اش می‌گوید و در ادامه خوشحالی شدید خودش را از پیروزی تیم ملی امید کشورمان ابراز داشته و به دلیل کار خوب تیمی تیم المپیک ایران غیبت خودش و سردار آزمون را برای تیم ملی المپیک مشکل‌ساز نمی‌داند.

اردوي اسپانيا چه ثمري براي AZ آلكمار داشت؟
در اين فصل بازيكنان جديد زيادي به تيم AZ آلكمار آمده بودند كه اردوي اسپانيا باعث شد بازيكنان با يكديگر به خوبي هماهنگ شوند و از نظر بدني هم در شرايط بسيار خوبي قرار بگيرند كه مطمئناً ثمره مثبت اردوي اسپانيا را در نيم‌فصل دوم ليگ برتر هلند خواهيم ديد.

از بازي با تيم بروخه بلژيك حرف بزن، اين تيم را چگونه ارزيابي كردي؟
بروخه تيم خيلي خوبي بود كه در رده دوم ليگ بلژيك هم قرار گرفته است. در اين ديدار بازي بسيار خوبي را ارائه داديم؛ بازي‌اي كه با نتيجه تساوي 2-2 به پايان رسيد، جدا از اين تساوي، من فكر مي‌كنم كادر فني ما به اهدافش در ديدار با بروخه و اردوي اسپانيا رسيد.

حرف از انجام سه بازي در اردوي اسپانيا بود اما فقط يك بازي برگزار كرديد!
ما يك هفته در اسپانيا بيشتر نبوديم به همين دليل هم منظور كادر فني‌مان انجام تمرين، بدنسازي و هماهنگي بازيكنان بود، از سوي ديگر ما روزي سه جلسه تمرين مي‌كرديم به همين دليل خيلي فرصت براي برگزاري بازي‌هاي تداركاتي بيشتر نداشتيم اما من مطمئنم كادر فني AZ آلكمار به اهدافي كه مي‌خواست در اردوي اسپانيا رسيد.

هدف تيم‌تان به لحاظ كسب رده چه جايگاهي است؟
باشگاه ما هدف كسب سهميه ليگ اروپا را براي‌مان ترسيم كرده به همين دليل بايد بيشتر تلاش كنيم تا جايگاه‌مان را ارتقا دهيم و به هر شكل ممكن سهميه حضور در ليگ اروپا را كسب كنيم.

از اولين بازي نيم‌فصل دوم AZ آلكمار حرف بزن كه مقابل چه تيمي برگزار خواهيد كرد؟
ما بايد روز شنبه با تيم روداكركراد در زمين اين تيم بازي كنيم؛ تيمي كه من نمي‌دانم در چه رده‌اي از جدول قرار دارد اما مسلماً بازي در زمين چمن مصنوعي دشواري‌هاي خاص خودش را خواهد داشت. از سوي ديگر شرايط ما در جدول به گونه‌اي است كه بايد با سه امتياز از ميدان خارج شويم.

در خوشبينانه‌ترين حالت چه رده‌اي را در پايان فصل براي تيم‌تان متصور هستي؟
در نيم‌فصل اول در جايگاه چندان خوبي قرار نگرفتيم اما خدا را شكر فاصله امتيازي‌مان با تيم‌هاي بالاتر از خودمان خيلي زياد نيست و امكان برگشتن به بالاي جدول و گرفتن جايگاه آن تيم‌ها از سوي AZ وجود دارد به همين دليل ما خيلي اميدواريم كه در جدول صعود كرده و به هدف نهايي‌مان برسيم.

درخصوص اولين پيروزي تيم المپيك كشورمان مقابل سوريه چه نظري داري؟
من اين بازي را نديدم چون بازي اين تيم با تمرين ما همزمان شده بود اما بعد از تمرين، گل‌ها و دقايق كوتاهي از اين بازي را ديدم. مسلماً ‌من هم مانند همه ايراني‌هاي ديگر از برد تيم ملي كشورمان خيلي خوشحال شدم كه در تورنمنت مهم موفق شد استارت خوبي بزند اما با اين وجود قطعاً بازيكنان ما مي‌دانند كه هنوز در ابتداي راه هستند، به همين دليل بايد به روند خودشان ادامه دهند. هدف تيم اميد ما، هدف بزرگ المپيك است، به همين دليل تيم المپيك ما بايد با شرايط بهتر از قبل دو ديدار حساس ديگرش را هم با موفقيت به پايان برساند تا به صعود اميدوار شود.

فكر مي‌كني غيبت تو و سردار آزمون خيلي به چشم نيايد؟
در مسابقات به نظرم قدرت تيمي از هر نكته ديگري بااهميت‌تر است. در اين بين اگر من و سردار هم بوديم تمام تلاش‌مان را مي‌كرديم كه به تيم اميد كمك كنيم اما صرف‌نظر از اين مسائل، فوتبال يك ورزش تيمي است كه نتيجه‌اش به عملكرد تيم بستگي خواهد داشت و چه بسا اگر من و سردار هم بوديم، ممكن بود عملكرد تيم اميد به لحاظ تيمي چندان خوب نباشد. با اين وجود خوشحالم كه با پيروزي و موفقيت تيم اميد در كار تيمي غيبت من و سردار چندان به چشم نيامد.

ديدار بعدي ما با قطر ميزبان است، از سد اين حريف به سلامت گذر خواهيم كرد؟
قطر ميزبان مسابقات است و بدون شك حريف اصلي گروه ما محسوب مي‌شود. پيروزي مقابل ما براي قطري‌ها خيلي مهم است اما بازيكنان ما هم پتانسيل بالايي دارند كه قادرند حريف را شكست دهند.

با توجه به جنگ رواني عرب‌ها و استفاده قطر از ميزباني، فكر مي‌كني شكست دادن قطر براي تيم ما ميسر خواهد شد؟
من معتقدم اگر تيم ما همان انگيزه و طراوت بازي اول را داشته باشد حتماً قادر به شكست تيم قطر خواهد شد. جنگ رواني عرب‌ها هم به لحاظ فني و تاكتيكي نمي‌تواند بازيكنان تيم اميدمان را تحت تأثير قرار دهد و اگر بازيكنان ما باهوش باشند جنگ رواني و هرگونه احتمال منفي را در خصوص تيم خودشان از بين خواهند برد.

بهترين بازيكن تيم اميد كشورمان مقابل سوريه چه كسي بود؟
من بازي را كامل نديدم اما به دليل نمايش موفق تيم كشورمان واقعاً سخت است كه بخواهم از بازيكن خاصي نام ببرم.

اين روزها بعضي‌ها تفكر شما را به دليل حضور در اروپا ستايش مي‌كنند، فكر مي‌كني چرا بعضي از بازيكنان پول كشورهاي عربي را به بازي در اروپا ترجيح مي‌دهند؟
من زماني كه به نايمخن رفتم امكان بازي فيكس برايم ميسر نبود اما با تلاش جايگاهم را هم درآن تيم به دست آوردم. جدا از آن من در تيم AZ هم در ابتدا جايگاه خوبي نداشتم اما با تلاش جايگاه خودم را به دست آوردم. با اين وجود اعتقاد دارم بايد به نظر همه بازيكنان احترام گذاشت. هيچ بازيكن كره‌اي و ژاپني پيدا نمي‌شود كه دنبال رفتن به تيم‌هاي عربي باشد. در حال حاضر هم من فكر مي‌كنم امكان رفتن بازيكنان ما به تيم‌هاي عربي حتي در آخرين سال‌هاي بازيگري‌شان وجود داشته باشد.

شما با پورعلي‌گنجي صحبت نكردي كه حضور در تيم اروپايي برايش از حضور در السد قطر يا تيم‌هاي ديگر عربي بهتر بود؟
مرتضي پورعلي‌گنجي پتانسيل بازي در اروپا را دارد، اتفاقاً من با مرتضي راجع به حضورش در اروپا صحبت كردم اما حتماً شرايط حضور در اروپا براي مرتضي ميسر نشده است.

چه تيم‌هايي را مدعي جدي ليگ برتر هلند مي‌داني؟
امسال فاينورد تيم خيلي خوبي را در اختيار دارد. پي‌اس‌وي آيندهوون هم در چمپيون‌ليگ اروپا اوضاعش عالي است و آژاكس معمولاً يكي از قدرت‌هاي فوتبال هلند بوده است. در هلند قهرماني بين سه تيمي بوده كه آنها را نام بردم اما پارسال كه AZ آلكمار سوم شد و هر از گاهي تيم‌هاي ديگري پا به حريم قهرماني هلند داشتند، با اين وجود من معتقدم امسال هم به احتمال زياد شانس قهرماني هلند از مثلث سه ضلعي‌اي كه گفتم خارج نخواهد شد.

موضوع ديگر به حضور فان‌خال هلندي در فوتبال انگليس بازمي‌گردد كه در منچستر روزهاي خوبي ندارد. فان‌خال در هلند محبوبيتي دارد؟
او مربي خيلي خوبي است كه اتفاقاً در هلند هم طرفداران خاص خودش را دارد. فان‌خال در تيم ما هم محبوبيت خاصي دارد چون يك بار در سال 2009-2008 تيم AZ آلكمار را قهرمان ليگ برتر هلند كرد. اتفاقاً از آن زمان، دو بازيكن خوب و باتجربه فعلي ما هم در تيم فان‌خال بودند كه بعد از رفتن او از تيم ما جدا شدند اما در اين فصل دوباره به تيم AZ آلكمار برگشتند؛ بازيكناني كه به سيستم كاري فان‌خال اعتقاد و علاقه خاصي دارند، دو بازيكني كه به آژاكس و يك تيم ايتاليايي رفتند، اما به تيم ما برگشتند.

در ايران هم فان‌خال را خيلي دوست ندارند و او را بيشتر يك مربي تئوريك مي‌دانند.
بايد به نظرات هم احترام گذاشت اما هر مربي‌اي در كارش يك روش خاص دارد و از آن تبيعت مي‌كند.

واقعاً درست است كه در باشگاه‌تان سالني هم به نام فان‌خال داريد؟
بله، باشگاه ما به احترام فان‌خال كه چند سال مربي تيم AZ آلكمار بوده و يك سال هم تيم ما را قهرمان هلند كرده، سالني را در باشگاه به نام فان‌خال كرده است. اتفاقاً روز دوشنبه هم اعضاي تيم ما به دليل برگزاري يك مناسبت در سالن فان‌خال حضور يافته بودند.

شما يك رئالي سفت و سخت هستيد. از بردن توپ طلاي جهان توسط مسي ناراحت نشديد؟
من رئالي هستم و رونالدو را هم خيلي دوست دارم اما بردن توپ طلا حق مسي بود چون مسي در جام جهاني حضور داشته و 5 جام را هم با بارسا اخيراً گرفته به همين دليل او رأي آورد.

كمي اغراق نمي‌كني؟!
نه، اصلاً چون فكر مي‌كنم با مسائلي كه گفتم خود رونالدو هم دوست داشت مسي توپ طلا را بگيرد.

فكر مي‌كني در انتخاب بهترين گلزن و پخش جايزه‌ها عدالت رعايت شد؟
به نظرم گل وندل ليراي برزيلي، گل بدي نبود كه به تيم بارسا زده شد اما او مستحق دريافت جايزه پوشكاش نبود چون گل‌هاي قشنگ‌تر از گل وندل در ليگ اروپا زده شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین