کد خبر: ۳۴۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

نقشه وزارت صنعت برای صنایع دریایی ایران چیست؟

وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در راستای توسعه تجارت و روابط اقتصادی در دوره پساتحریم بسته پیشنهادی به مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه کرد که در آن تولید کشتی‌های 150 هزار تنی در نظر گرفته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این بسته پیشنهادی که به امضای محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت رسیده در راستای توسعه تجارت و روابط اقتصادی در دوره پساتحریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری به مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه کرده است.

این در حالی است که حتی پیشنهاد شده در صورت عدم امکان تامین زیرساخت‌های پروژه‌ها از سوی دولت، زمینه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد زیرساخت‌‌های مورد نیاز از سوی سرمایه‌گذار پیشنهاد شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از این بسته پیشنهادی یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ساخت کشتی‌های 150 هزار تنی است که باید با 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری این طرح به اجرا درآید . استان‌های پیشنهادی برای استقرار مکان تولید آن سیستان بلوچستان و هرمزگان (سواحل مکران) و خوزستان (خرمشهر) در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که عمده مواد اولیه مصرفی کشتی‌ها انواع ورق فولادی، سیستم نیرو محرکه (موتور)، سیستم انتقال نیرو، سیستم ناوبری، اجزا و سایر قطعات (مانند پمپ‌ها، کمپرسورها و ... ) است،  بر اساس اعلام وزارت صنعت می‌توان محل تامین این مواد اولیه از داخل و خارج کشور باشد.

بر اساس این گزارش، وضعیت تامین زیرساخت‌های این پروژه به لحاظ تامین آب و برق همچنین به لحاظ شبکه حمل و نقل نیز از طریق جاده، دریا و هوا برای سرمایه گذاری تضمین شده است. این در حالی که است بر اساس خلاصه اطلاعات نوع همکاری برای ساخت کشتی فقط سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش فنی و توسعه واحدهای R&D تعیین شده و نوع تکنولوژی قید نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین