کد خبر: ۳۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

گروه داعشی خراسان در فهرست «گروه‌های تروریستی» آمریکا قرار گرفت

پس از انتشار اخبار کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان، وزارت امور خارجه آمریکا از قرار دادن شاخه خراسان این گروه در فهرست «گروه‌های تروریستی خارجی» خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش شاخه خراسان را در فهرست «گروه‌های تروریستی خارجی» قرار داده است.

گروه تروریستی داعش شاخه خراسان در دهم ماه ژانویه سال 2015 میلادی اعلام موجودیت کرد.

براساس این اقدام آمریکا، گفته می‌شود که از این پس، از دسترسی اعضای گروه تروریستی داعش شاخه خراسان به منابع مختلف مالی آمریکا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این در حالی است که والی شهرستان اچین و سخنگوی والی ننگرهار روز گذشته از کشته شدن «حافظ سعید خان» سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان، خبر داده بودند.

گروه تروریستی داعش نیز تاکنون در مورد کشته شدن سرکرده خود اظهارنظری نکرده است.

حافظ سعید خان در گذشته سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی بود که در ژانویه سال 2015 میلادی به عنوان سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان معرفی شد.

پیش از این نیز گزارش‌های در مورد کشته شدن حافظ سعید در افغانستان منتشر شده بود اما منابع نزدیک به گروه ترویستی داعش این گزارش‌ها را رد کرده بودند.

چندی قبل نیز منابع خبری در افغانستان از ایجاد اختلاف در صف رهبری داعش افغانستان و برکناری رهبر این گروه توسط مسلم‌دوست خبر داده بودند.

به نظر می‌رسد در صورت تأیید کشته‌شدن سرکرده داعش در افغانستان، اختلافات زیادی بر سر جانشینی وی میان سرکردگان این گروه و گروه‌هایی که با داعش بیعت کرده‌اند، به وجود می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین