کد خبر: ۳۴۲۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

نظر رهبر انقلاب در مورد رای دادن بر اساس لیست‌های انتخاباتی

نشریه خط حزب‌الله در جدیدترین شماره خود به یکی از مهم‌ترین سوالات در آستانه انتخابات مبنی براینکه «آیا به فهرست اعتماد کنیم؟» براساس بیانات رهبر انقلاب پاسخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز : در هر دوره از انتخابات، هنگامی که امت حزب ا... می‌خواهند بر اساس آموزه های امام راحل و رهبر انقلاب به تکلیف عمل کرده و نمایندگانشــان را برای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا گزینش کنند، کار سختی را در پیش رو دارند. چرا که امکان شناخت تمامی افراد برای اغلب مردم سخت است. از این رو، هربار در هنگام رای دادن این سوال مطرح می‌شود که چگونه از تمام حق رای دادن خود استفاده کنند در حالیکه تمام افراد را نمی‌شناسند.

دو ســال پیش بود که رهبر انقلاب هنگام رای دادن در چهارمیــن دوره انتخابــات شــوراها گفتند: «من به ۳۱ نفر برای شــورای شهر رأی دادم. البتــه بعضی از این حضــرات را از نزدیک میشــناختم، بعضی را هم نمی‌شــناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرست‌هایی که پیشنهاد می‌کنند و می‌دهنــد.» این اولین بــاری بود که ایشان، راه درســت برای اســتفاده از تمام حق رأی را، «اعتماد به فهرست» اعلام کردند.
حالا تا انتخابات 7 اســفند نزدیک به یــک ماه و نیم مانده است؛ انتخاباتی که رهبر انقلاب نسبت به انتخاب شــدن عناصر غیرانقلابی در مراکز مهم ریلگذاری در کشور هشدار دادند و «نفوذ» آنها را مانند «موریانه‌ای» دانستند که از داخل، نظام را پوک می‌کند.
اما، مردم چطور از تمام حقشان برای انتخاب اســتفاده کنند که مطمئن شوند با انتخاب درســت، جدول نفوذ دشمن را کامل نمی‌کنند؟راه حل را رهبر انقـلـاب برای اولین بار نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات بیان کرده و در دو دیدار با کلام‌هــای متفاوتی آن را تبیین کرده‌اند: «رأی دادن و اعتماد به فهرســتی که از سوی افراد متدین، مؤمن، انقلابی و در خط امام معرفی شده باشد».
اول؛ «انتخــاب درســت» یک وظیفــه و یک حق الناس بر عهده مردم ایران است. این تذکری است که رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه خطاب به مردم دادند. «یــک بعد دیگر {حق الناس}این اســت که مردمی که می‌خواهنــد رأی بدهند، اعتماد کنند به آن مجموعه‌هایی که واقعا قابل اعتمادند؛ بعضیها هســتند که قابــل اعتماد نیستند؛ کالَِذی استَهوته َّ الشیطین؛گاهی اینجور نیست که از روی صفا و واقعیت و علاقه‌مندی نسبت به انقلاب {باشد} -اساس کار، انقلاب است- و از روی علاقه‌مندی به انقلاب بیایند یک فهرست پیشــنهادی را بدهند؛ نــه، روی مقاصد دیگر -گاهی اوقات مقاصد فاســد- پیشــنهادهایی می‌دهند. واقعا این به معنای حق‌الناس است».
دوم؛ ایشان در دومین دیدار درباب انتخابات، در دیدار مردم قم به مساله «درست انتخاب کردن» اشاره کردند. مردم چطور به نامزدها برای انتخابات اعتماد کنند در حالی که همه آنها را نمی‌شناسند: « به نظر بنده اینجور می‌رسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدم‌های این فهرستها را نمی‌شناسم اما اعتماد می‌کنم به آن کسانی که {اینها را} معرفی‌کرده‌اند و نگاه می‌کنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدم‌های متدین، مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به {فهرست} آنها رأی می‌دهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل اســتقلال کشور خیلی اهیمت نمی‌دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و
غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم... » حتی با وجود آنکه «ممکن است سعی ما به نتیجه نرسد و غلط انتخاب کنیم، عیبی ندارد؛ خدای متعال از ما قبول خواهد کرد، چون کار خودمان را کرده‌ایم، تلاش خودمان را کرده‌ایم».
تا انتخابات حدود چهل روز باقی مانده و رهبر انقلاب در دو دیدار اســت که درباره انتخابات آتی صحبت کرده‌اند. درباره اینکه مردم چگونه انتخاب درستی داشته باشند، با «مردم» صحبت کرده و نظر خود را بیان کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین