کد خبر: ۳۴۲۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مقام ارشد وزارت نفت اعلام کرد:

جزییات برنامه200 میلیارد دلاری وزارت نفت برای جذب سرمایه

مدیرکل هماهنگی بودجه و سرمایه گذاری معاونت برنامه ریزی ونظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت از جزییات برنامه 200 میلیارد دلاری وزارت نفت برای جذب سرمایه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 افخم زروانی درحاشیه دوازدهمین نمایشگاه انرژی کیش درجمع خبرنگاران با تشریح جزییات جذب 200 میلیارد دلار سرمایه در وزارت نفت در پنج سال آینده، افزود: از طریق بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی و منابع مردمی و همچنین فاینانس این منابع فراهم می شود.

به گفته مدیرکل هماهنگی بودجه و سرمایه گذاری معاونت برنامه ریزی ونظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، هرچند که بخش خصوصی فاینانس را خودش بازپرداخت می کند، اما کشورهایی که می خواهند فاینانس کنند به مسوولان کشور ما نگاه می کنند.

زروانی ادامه داد: در پنج سال آینده نیاز به بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه برای طرح های توسعه ای داریم که نفت بخش زیادی از آن را دربر می گیرد.

وی با بیان اینکه ما تجربه جذب 26 میلیارد دلار سرمایه در یک سال در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نیز داشته ایم، گفت: این سرمایه گذاری از طریق بیع متقابل، فاینانس، تسهیلات و سایر روش ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر در هر سال در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری هم انجام شود در پنج سال 100 میلیارد دلار خواهد شد.

زروانی با بیان اینکه هم اکنون در پتروشیمی 67 طرح وجود دارد که 37 مورد آن در اولویت قرار دارند، گفت: اگر سرمایه گذاری در هر کدام از این طرح ها را برابر 500 میلیون دلار در نظر بگیریم، بیش از 20 میلیارد دلار جذب می شود.

مدیرکل هماهنگی بودجه و سرمایه گذاری معاونت برنامه ریزی ونظارت برمنابع هیدروکربوری وزارت نفت به سرمایه گذاری در بخش گاز نیز اشاره کرد و افزود: بخش گاز نیز با احتساب خط لوله و مخازن پالایشگاه ها رقمی در حدود 25 میلیارد دلار نیاز دارد، بنابراین 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پنج سال دست نیافتنی نیست.

به گزارش ایرنا،دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش که با حضور 195 شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز در مرکز دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا بود پنجشنبه شب بکار خود پایان داد.

دراین نمایشگاه آخرین فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و دستاوردهای سازندگان و تولید کنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی های نو به بازدید کنندگان ارائه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین