کد خبر: ۳۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

پوتین و عبدالله دوم خواستار از سرگیری مذاکرات سوری شدند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گویی تلفنی با عبدالله دوم پادشاه اردن درباره مذاکرات سوری گفت و گو کرده و دو طرف حمایت خود را از این مذاکرات اعلام و خواستار ازسرگیری هر چه سریعتر آن شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه و پادشاه اردن در خصوص بحران سوریه گفت و گو کرده و حمایت خود را از تلاش های سازمان ملل برای برگزاری مذاکرات سوری که قرار است روز 25 ماه ژانویه در ژنو برگزار شود، اعلام کردند.

پوتین و عبدالله دوم بر ضرورت اتحاد و انسجام بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی و افراط گرا تاکید کردند.

دو طرف همچنین برای افزایش همکاری های روسیه و اردن در چارچوب «ساز و کار امان» برای هماهنگی تلاش های مشترک ضدتروریستی توافق کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، «ساز و کار امان» مکانیسمی است که در چارچوب آن اردن با برخی کشورها برای مبارزه با تروریست ها همکاری می کند.

به گزارش ایرنا، سران روسیه و اردن همچنین در خصوص برخی موضوعات همکاری های دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

روسیه و اردن روابط خوبی دارند و در عرصه هایی همچون سیاسی و اقتصادی همکاری می کنند اما این همکاری ها با توجه به ظرفیت های محدود اردن چندان گسترده نیست و حجم مبادلات بازرگانی این کشور با روسیه از چند صد میلیون دلار فراتر نمی رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین