کد خبر: ۳۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

تلفات سنگین داعش در استان دیالی

حمله سنگین روز پنجشنبه داعش با صدها تن از جنگجویان حرفه ای و دهها خودرو بمبگذاری شده در مناطقی حدفاصل دو استان دیالی و صلاح الدین به سختی شکست خورد و دهها جنازه از نیروهای این گروه در منطقه تل الحصیبه در شرق تکریت بر زمین ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این حمله از آخرین ساعات چهارشنبه شب و بامداد امروز پنجشنبه از چهار محور در شمال و شرق تکریت آغاز شد که با مقاومت نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی روبه رو شد. هدف داعش دستیابی مجدد به چاه های میدان نفتی علاس در سلسله ارتفاعات حمرین در شرق تکریت بود. 
کریم النوری سخنگوی الحشد الشعبی و از فرماندهان عملیاتی پنجشنبه شب ه خبرنگار ایرنا گفت، درگیری شدید روز پنجشنبه یکی از سنگین ترین حملات داعش بود که با هدف تصرف مناطق تل الحصیبه، العلم و کنترل بر مناطق فتحه، علاس و البوعجیل سازماندهی شده بود. 

به گفته وی جدا کردن منطقه الحراریات از سمت فتحه نیز از دیگر اهداف این عملیات بود که از نظر تعداد نیروهای جنگجو و بکارگیری ادوات جنگی و خودروهای بمبگذاری شده کم سابقه است.

النوری تاکید کرد که هم اکنون (ساعت 20 به وقت بغداد) اوضاع بطور کامل در کنترل نیروهای الحشدالشعبی و امنیتی عراق است و دهها جنازه داعشی در تل الحصیبه به جا مانده و تعداد زیادی خودرو متعلق به این گروه نیز منهدم شده است. 

براساس این گزارش داعش قصد داشته است با ایجاد شکاف میان خطوط نیروهای عراقی در دو استان دیالی و صلاح الدین بویژه در منطقه ارتفاعات حمرین ، از یک سو به چاه های میدان نفتی علاس نزدیک شده و کنترل آن را بدست بگیرد و از طرفی ، زمینه برای بازگشت دوباره این گروه تروریستی به استان دیالی را که این روزها دستخوش ناآرامی ها و حملات تروریستی کور بوده است، فراهم کند.

به گفته منابع امنیتی ، این گروه توانسته بود تا منطقه العظیم بر سر راه جاده ترانزیتی بغداد - کرکوک و نیز منطقه زرگه در حدفاصل تکریت تا طوزخورماتو نیز برسد. 

این گروه در اولین ساعات حمله خود تا منطقه العلم و البوعجیل هم رسیده بود. 

حملات سنگین روز پنجشنبه داعش به دنبال هفته ها تلاش این گروه برای ضربه زدن به شهر سامرای مقدس در مناطق عملیاتی الثرثار و خط اللاین صورت گرفت که کلیه این حملات تاکنون دفع شده است. 

داعش در هفته های اخیر باردیگر حالت تهاجمی به خود گرفته و با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده و نیز هسته های خفته و مخفی خود در شهرهایی مانند بعقوبه و بغداد ، حملات گسترده ای را سازماندهی کرده است. 

این گروه سه شنبه شب در منطقه بغداد الجدیده در شرق پایتخت عراق و در یک مجتمع تجاری دست به یک حمله گسترده همراه با تیراندازی های به هدف به سوی مردم عادی و انفجار خودرو توسط فرد انتحاری زد که به گفته کارشناسان امنیتی تحرکی کم سابقه از سوی این گروه تروریستی بود. در جریان حمله داعش در منطقه بغداد الجدیده دستکم 15 نفر کشته و بیش از 50 تن زخمی شدند.

به گزارش ایرنا،این گروه برای افزایش شکاف اجتماعی و درگیری های فرقه ای درعراق همچنان تلاش می کند ، بطوری که حوادث دو روز گذشته در استان دیالی با حمله به مراکز عمومی، مساجد و حتی منازل مسکونی همراه بود و دهها کشته و زخمی برجا گذاشت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین