کد خبر: ۳۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹

لاوروف و کری در زوریخ دیدار می‌کنند

«سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گویی تلفنی توافق کردند که روز بیستم ژانویه (30 دی ماه) در شهر زوریخ سوییس با یکدیگر دیدار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری عصر پنجشنبه و به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت.

در گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: وزیران خارجه روسیه و آمریکا مطابق دستور روسای جمهوری دو کشور به بررسی و تبادل نظر درباره بحران اوکراین و راههای حل و فصل آن پرداختند.

وزارت خارجه روسیه جزییات بیشتر این گفت و گوی تلفنی را اعلام نکرده و فقط گفته است که لاوروف و کری توافق کردند که روز بیستم ژانویه در زوریخ دیدار کنند. در این دیدار مسایل مهم بین المللی مطرح خواهد شد.

همچنین «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی روز چهارشنبه با یکدیگر گفت و گوی تلفنی کردند.

پوتین و اوباما در این گفت و گوی تلفنی، درخصوص مسائل خاورمیانه تبادل نظر کردند و مساله سوریه و راههای حل و فصل سیاسی آن در مرکز توجه و گفت و گوهای دو طرف قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش ، در این گفت و گوی تلفنی همچنین مساله اوکراین مطرح شد و دو طرف درباره آن و حل و فصل مناقشه در شرق این کشور تبادل نظر کردند و بر لزوم تلاش بیشتر برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران اوکراین و پرداختن به مناقشه سوریه تاکید شد.

کاخ سفید همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اوباما به پوتین گفت که گام مهم بعدی در حل بحران اوکراین برای تمام طرف ها توافق بر سر شرایط برگزاری انتخابات محلی در منطقه دونباس اوکراین است. 

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، روسیه و آمریکا در باره مساله اوکراین اختلاف دارند و واشنگتن بارها مسکو را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرده و در دو سال اخیر چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه و وضع و شماری از مقام های روس را هم تحریم و کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به پیروی از اقدام های ضدروسی خود وادار کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین