کد خبر: ۳۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

یادداشت تلگرامی ابتکار درباره آخرین اصلاحات برنامه ششم توسعه

رییس سازمان محیط زیست با انتشار یادداشتی در صفحه تلگرام خود خبر داد که برنامه ششم توسعه به زودی توسط رییس جمهور اعلام، ابلاغ و به طور رسمی منتشر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این یادداشت آمده است:

"از جلسه در دفتر آقای دکتر نوبخت برمی‌گردم. امروز جمعه ساعت 9 در دفتر ایشان آخرین تغییرات و اصلاحات را بر روی برنامه ششم توسعه انجام دادیم.

تدوین برنامه ششم توسعه کار بزرگی بود که تکلیف توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رویکردهای زیست محیطی را برای پنج سال آینده کشور مشخص می‌کند و برای اجرا در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

رییس جمهور برابر اصل 134 قانون اساسی اختیار تنظیم این برنامه را دارد؛ برنامه‌ای که با زحمات چندین ماهه بخش‌های گسترده و متنوع کارشناسان دولت، اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف تدوین و ساعت‌ها در جلسات اصلی و فوق‌العاده دولت نهایی شد.

از ویژگی‌های برنامه ششم این است که موضوع محیط زیست در تمام بخش‌های مختلف آن جاری است. به علاوه برای محیط زیست به عنوان یک موضوع فرابخشی، سند فرابخشی مجزایی در این برنامه پیش‌بینی شده و با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و اهداف جهانی توسعه پایدار و نیز توافق پاریس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در قالب برنامه اقتصاد کم کربن هماهنگ است.

برنامه ششم با هدف‌گذاری‌های کمّی و شاخص‌های علمی تدوین شده و به معضلات و مسایل اساسی کشور نگاهی کاربردی، پویا و اثربخش دارد.

امروز ضمن اینکه برای انجام آخرین اصلاحات همراه معاونین به دفتر آقای نوبحت رفتیم، به ایشان و گروهشان که تلاش فراوانی را به این منظور انجام دادند خدا قوت گفتیم.

برنامه ششم توسعه به زودی توسط رییس جمهور اعلام، ابلاغ و به طور رسمی منتشر خواهد شد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین