کد خبر: ۳۴۲۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

انفجار و گروگان‌گیری در هتل گردشگران غربی در بورکینافاسو؛ ۲۰ نفر کشته شد

انفجارهای مهیب، حمله افراد مسلح و گروگان‌گیری در یک هتل مجلل در پایتخت بورکینافاسو تاکنون ۲۰ کشته برجای گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شاهدان عینی در آواگادوگو می‌گویند جمعه شب (۱۵ ژانویه - ۲۵ دی) حوالی ساعت هفت و نیم عصر ابتدا شاهد انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده مقابل یک هتل مجلل در این شهر بوده‌اند. هتلی که به گفته آنها اغلب محل اقامت کارمندان سازمان ملل متحد و گردشگران غربی بوده است. آنها می‌گویند سپس سه یا چهار مرد مسلح را دیده‌اند که به سوی ساختمان هتل رفته‌اند.

به گزارش آفتاب، سفیر فرانسه در بورکینافاسو در رسانه اجتماعی توییتر نوشته نیروهای ضربت که گفته می‌شود نظامیان فرانسوی هم در میان آنها هستند تلاش می‌کنند گروگان‌ها را آزاد کنند. شاهدان عینی می‌گویند بخشی از هتل اسپلندید آتش گرفته است.

رابرت سنگار، از کارمندان بیمارستانی در نزدیکی محل واقعه می‌گوید انفجارها دستکم ۲۰ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشته است.

انفجار و گروگان‌گیری در هتل گردشگران غربی در بورکینافاسو؛ ۲۰ نفر کشته شد

آلفا بری، وزیر خارجه بورکینافاسو هم گفته نیروهای ضربت این کشور آماده اقدام برای آزادسازی گروگان‌ها شده‌اند. آقای بری احتمال استفاده از نیروهای خارجی در این حمله را رد نکرد. فرانسه نظامیان فراوانی در این کشور دارد و نظامیان آمریکایی هم بیشتر در قالب مستشار و مربی در بورکینافاسو حضور دارند.

یکی از گروه‌هایی که فعالیت‌های القاعده را دنبال می‌کند گزارش کرده شبه‌نظامیان گروه "القاعده مغرب اسلامی" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند.این گروه که در الجزایر فعالیت می‌کند، خود را شاخه‌ای از القاعده معرفی می‌کند و مصمم است با برانداختن دولت الجزایر این کشور را به یک خلافت اسلامی تبدیل کند.

شاهدان عینی می‌گویند مکررا صدای رد و بدل شدن آتش میان مهاجمان و نیروهای امنیتی شنیده‌اند. هتل چهار ستاره اسپلندید در نزدیکی فرودگاه بین المللی آواگادوگو قرار دارد که هم پایتخت و هم بزرگترین شهر بورکینافاسو است.

انفجار و گروگان‌گیری در هتل گردشگران غربی در بورکینافاسو؛ ۲۰ نفر کشته شد

آخرین تحولات به نقل از رسانه‌های محلی:

تلویزیون محلی بورکینا ۲۴ گزارش کرده که نیروهای ضربت آماده مداخله شده‌اند.

سفیر فرانسه در بورکینافاسو گفته مقررات منع آمد و شد تا ساعت ۶ صبح روز شنبه وضع شده است.

سفارت آمریکا در بورکینافاسو اعلام کرده از این واقعه آگاه است و آن را "به دقت دنبال می‌کند".پنتاگون تایید کرده ۷۵ نظامی در بورکینافاسو دارد و آماده کمک به نیروهای امنیتی بورکینافاسو و نظامیان فرانسوی است.

دو ماه پیش، حمله مشابهی به هتلی در کشور مالی که همسایه بورکینافاسو است ۲۰ کشته بر جای گذاشت.

بورکینافاسو به تازگی بعد از کودتای سال گذشته، انتخابات سراسری برگزار کرده بود.کودتای پارسال به سرنگونی بلز کمپائوره، رئیس‌جمهوری سابق این کشور انجامید که خود ۲۷ سال پیش با کودتا به قدرت رسیده بود واز از آن زمان قدرت را در دست داشت.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین