کد خبر: ۳۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

راه‌اندازی 9 کلینیک سلامت خانواده در کشور تا پایان سال

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از افتتاح و راه‌اندازی 9 کلینیک سلامت خانواده در مراکز 9 استان کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر اطهره نژادی در همایش خانواده متعادل و توسعه پایدار، اظهار کرد: خانواده متعادل به عنوان خواستگاه حضور نسل‌های آینده و توسعه پایدار به معنای استفاده از منابع مختلف با حفظ امانتداری برای نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تعامل و ارتباط این دو مفهوم کلیدی، افزود: روند بررسی وضعیت خانواده و توسعه پایدار و پایداری ابعاد مختلف توسعه به عنوان شاخص‌هایی در وضعیت جوامع مطرح می‌گردد.

به گزارش ایسنا،نژادی در ادامه گفت: متاسفانه در کشور ما روند تغییرات نشان از افزایش رو به رشد طلاق و کاهش ازدواج در دهه اخیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز 10 ساله برای سال 1404 منتظر جامعه‌ای هستیم که در آن نهاد مقدس خانواده تحکیم یافته باشد و به تبع این سند ضروری است که در برنامه‌های توسعه به بحث حانواده پرداخته شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده به عنوان متولی سیاستگذاری در حوزه زنان و خانواده گفت: در این نهاد مسئله اصلی خانواده به طور جدی بررسی شده و قصد داریم نگاه برنامه‌ریزی برای مردم را به نگاه برنامه‌ریزی با مردم تبدیل کنیم.

نژادی افزود: در معاونت امور زنان و خانواده ، اطلس وضعیت زنان کشور با 180 شاخص آماری در سال گذشته تهیه شد .

وی تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی به منظور پایداری در حوزه خانواده نگاه از یک نظر خاص، ما را از پایداری دور کرده و به ضرر جامعه است.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده اظهار کرد: مطابق با این تفاهم نامه قرار است کلینیک‌های سلامت خانواده در دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان ها با هدف ایجاد احساس امنیت و آرامش برای مردم به منظور طرح مسائل خانوادگی در حضور مشاور ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم تا اسفند امسال در 9 مرکز استان بتوانیم این کلینیک ها را افتتاح کرده و این طرح را به یک طرح ملی تبدیل کنیم.

به گفته وی مساله سالمندی، مسئله‌ای است که کشور در آینده‌ای نه چندان دور با آن مواجه خواهد شد و لازم است قبل از درمان به موضوع پیش‌گیری بپردازیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین