کد خبر: ۳۴۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

رکوردزنی بورس پیش از گام آخر اجرای برجام/رشد بیش از هزار واحدی

با رسیدن به آخرین گام ها برای اجرایی شدن برجام، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز(شنبه) با آغاز معاملات بازار سرمایه با رشد بییش از یک هزار واحدی بعد از 18 ماه رکود توانست رکورد جدیدی را ثبت کند و تا این لحظه از معاملات در ارتفاع 64 هزار و 600 واحدی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند که قرار است امروز (شنبه) گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران در قالب توافق جامع هسته ای منتشر شود.

این روند سبب شده تا بازار بورس تهران پیش از سایر بخش ها به استقبال اجرایی شدن برجام برود. تا این لحظه از معاملات امروز بازار سرمایه، داد وستد یک هزار و 76 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 145 میلیارد و 139 میلیون ریال در 44 هزار نوبت به ثبت رسیده است. 
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سرمایه نیز توسط نمادهای معاملاتی پارسان، تاپیکو، وغدیر، اخابر و شبدیس رقم خورد.

بر اساس این گزارش؛ همه شاخص های اصلی بازار سرمایه تا این لحظه از معاملات مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 416 واحد، کل(هم وزن) 132 واحد، قیمت(هم وزن) 112 واحد، آزاد شناور هزار و 308 واحد، بازار اول 873 واحد و شاخص بازار دوم هزار و 656 واحد رشد کردند. 

به گزارش ایرنا، کارشناسان بازار سرمایه می گویند از آنجایی که سهام گروه های بانکی و خودرویی بیشترین تقاضا را تا این لحظه از معاملات داشته اند می توان پیش بینی کرد این روند تا پایان معاملات امروز ادامه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین