کد خبر: ۳۴۲۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

صف خودروهای نفتکش در محور ساری-نکا

صف خودروهای نفتکش برای انتقال سوخت به کشورهای همسایه در حاشیه جاده ساری - نکا و نبود پارکنیگ و توقفگاه مناسب ، مشکلاتی را برای خودروهای عبوری و رانندگان این نفتکش ها ایجاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعی از رانندگان این نفتکش ها که برای دریافت سوخت صادراتی به کشورهای عراق ، آذربایجان و افغانستان صف کشیده اند به خبرنگار ایرنا گفتند که دستکم 24 ساعت را به دلیل نبود پارکنیگ و استراحتگاه در شرکت نفت منطقه ساری باید درحاشیه جاده نکاء - ساری شب و روز را سپری کنند.

رضا جهانگیری یکی از رانندگان این نفتکش ها گفت : با درخواست شرکت منطقه نفت ساری از شرکت های حمل نقل سراسری، تعداد زیادی نفتکش برای حمل بار به مازندران سفر کردند که برای سوختگیری باید بیش از یک شبانه روز در صف منتظر بمانند .

وی که از مشهد برای بارگیری به شرکت نفت منطقه ساری مراجعه کرد ، افزود : در شرایط فعلی هیچ امکانات اقامتی و پارکینیگی برای رانندگان پیش بینی نشده و رانندگان باید در حاشیه جاده با خطرات احتمالی چندین ساعت سرکنند تا نوبت سوختگیری به آنها برسد.

این راننده نفتکش که حامل حمل نفت گاز به مقصد افغانستان بود ، خواهان رسیدگی به وضعیت رانندگان نفتکش ها در حاشیه محورهای اصلی نکاء - ساری شد.

امان الله محسن پور یکی دیگر این رانندگان نفتکش که از استان گلستان برای بارگیری مراجعه کرد ، نبود پارکنیگ را مهم ترین مشکل برای رانندگان عنوان کرد و گفت که توقف در حاشیه جاده اصلی به صورت شبانه روزی امنیت رانندگان عبوری را نیز به خطر می اندازد.

وی افزود : باید نوبت دهی به نفتکش ها به گونه ای برنامه ریزی شود که نیازی به تشکیل صف های طولانی و اقامت دو تا سه روزه رانندگان در حاشیه جاده نداشته باشد و یا حداقل پارکنیگ و امکانات اولیه اقامتی را برای ما در نظر بگیرند.

او ادامه داد : بیشتر رانندگان این نفتکش ها به صورت روزمزدی و قراردادی با مالکان خودرو قرارداد دارند و توان مالی برای بهره گیری از توفقگاه مناسب و رستوران های بین راهی را ندارند و باید غذا را هم خودشان با امکانات در اختیار تهیه کنند.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری نیز گفت : چهار پارکنیگ برای نفتکش های صادراتی و داخلی در شرکت پیش بینی شده که سه پارکنیگ در دست بهره برداری است و یک پارکنیگ به مساحت سه هزار متر نیز در حال آماده سازی است که بزودی نفتکش های حاشیه جاده های اصلی به این مکان منتقل می شوند.

حسینعلی طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کشورهای افغانستان، آذربایجان و عراق نفت و نفت گاز ایران را در بورس خریداری کردند و شرکت نفت منطقه ساری کار انتقال این فراورده ها را به کشورهای هدف بر عهده دارد.

وی گفت : کشورهای آذربایجان و عراق حدود 17 میلیون لیتر نفت سفید از بورس نفت ایران خریداری کردند که روزانه بین یک تا سه میلیون لیتر از این فراورده ها با نفتکش به این کشورها صادر می شود.

او بدون اشاره به میزان خرید افغانستان ، افزود : این شرکت کار انتقال نفت گاز این کشور را نیز بر عهده دارد و توانایی این فعالیت نیز در داخل شرکت نفت منطقه ساری وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری دلیل صف های طولانی را استقبال نفتکش ها از انتقال این فراورده ها دانست و گفت : در شرایط فعلی استقبال نفتکش ها بیش از ظرفیت روزانه انتقال است.

طالبی تاکید کرد بزودی با آماده سازی پارکنیگ سه هزار متری در اختیار شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری ، تمام خودروها به این پارکنیگ منتقل و رانندگان این وسایل نقلیه نیز می توانند از رستوران ویژه رانندگان نفتکش های استان استفاده کنند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا هم اکنون بیش از یکصد دستگاه نفتکش در حاشیه جاده نکاء - ساری در نوبت بارگیری سوخت برای انتقال به عراق، افغانستان و آذربایجان قرار دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین