کد خبر: ۳۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ توافق هسته‌ای را تبریک گفت

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ، نقش ایران را در منطقه، کلیدی دانست و گفت: ایران تلاش های زیادی برای صلح و امنیت در منطقه کرده است و باید همه قدرت ها در این راستا با ایران همکاری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
هارس دی پارتلئو روز شنبه پس از دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: ما گاهی فراموش می کنیم که اروپا مرگبارترین جنگ ها را 70 سال پیش تجربه کرد و فقط توانست با اتحاد بین دشمنان دیروز صلح را در منطقه ایجاد کند، دشمنان دیروز دوستان امروز هستند.

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ افزود: امروز اروپا با بحران فقر و بیچارگی روبه رو است و موج فقر و بیچارگی به درهای اروپا رسیده اند و مهاجران نیز به اروپا آمده اند. باید با همکاری در این راستا برای حل مشکل مهاجران تلاش کنیم.

دی پارتلئو یادآور شد: ما نمایندگان ملت هایمان هستیم و باید در جهت صلح، رفاه و بهروزی ملت هایمان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که لوکزامبورگ همانند ایران از جایگاه مرکزی در منطقه جغرافیایی خود برخوردار است، اظهار داشت: لوکزامبورگ از ثبات سیاسی بسیار بالا برخوردار است و همچنین سیستم اجتماعی مبتنی بر همبستگی اجتماعی دارد. 

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ اظهار داشت: من مراتب قدردانی و خرسندی خود را برای توافق هسته ای ایران بیان می کنم، این نشان دهنده آن است که طرفین توانسته اند به اعتماد دست یابند و اعتماد را جایگزین بی اعتمادی کرده اند.

دی پارتلئو در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد: ما علاوه بر همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلف اجتماعی و انسانی می توانیم روابطمان را افزایش و با مهر و محبت این همکاری ها را توسعه می دهیم.

وی با اشاره به نقش حضور زنان در مجلس گفت: در کشور ما 30 درصد نمایندگان زن هستند و ما امیدواریم که نقش زنان در مجالس افزایش یابد. 

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ تاکید کرد: گفت وگوی امروز ما آغاز بسیار خوبی برای همکاری دو طرف است و می توانیم به جای سرزنش با یکدیگر صحبت کرده و نقاط مثبت را مطرح کنیم.

دی پارتلئو گفت: ما نقاط مثبتی در زمینه آزادی ها و حقوق داریم. قطعا ایران در این زمینه فعال است. امیدواریم در این زمینه به نظرات مثبتی برسیم.

در ادامه خبرنگاری از رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ پرسید: باتوجه به این که تا چند ساعت آینده توافق بین ایران و 1+5 نهایی می شود، زمینه همکاری بانکی ایران و لوکزامبورگ چقدر افزایش می یابد؟ 

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: لوکزامبورگ در جایگاه مالی و سیستم بانکی بسیار بالایی برخوردار است و شفافیت در موسسات مالی از اولویت های ویژه ماست.

دی پارتلئو اضافه کرد: ما خرسند خواهیم بود در زمینه بانکی و مالی همکاری های خوبی را با ایران داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین