کد خبر: ۳۴۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
در چارچوب مبادله زندانیان انجام شد؛

آزادی 4 زندانی دوتابعیتی از سوی ایران و 7 ایرانی توسط آمریکا+اسامی

یک منبع آگاه اعلام کرد که همزمان با آزادی چهار تبعه دو تابعیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دولت امریکا نیز امروز شنبه هفت ایرانی را که در آن کشور زندانی بودند، آزاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه - 1394/10/26 - اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری (شنبه) در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

به گزارش آفتاب، ناصر سربازی وکیل‌مدافع سعید عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، از آزادی موکلش خبر داد.

***
یک منبع آگاه قضایی آزادی جیسون رضاییان و سعید عابدینی را تایید کرد.

***

وکیل مدافع «امیر میرزایی‌حکمتی» نیز از آزادی موکلش خبر داد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی هم گفت: موکلم امروز از زندان آزاد شد.

***

یک منبع آگاه در ارتباط با زندانیان آمریکایی آزاد شده گفت: «سعید عابدینی»، «امیر میرزایی‌حکمتی»، «جیسون رضاییان» و «خسروی» اسامی چهار زندانی هستند که امروز آزاد شدند.

بر همین اساس هفت ایرانی که در بند زندان های آمریکا بودند آزاد خواهند شد و بر اساس این مبادله 14 نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس آمریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دادند دیگر تحت تعقیب نخواهند بود.

هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی نیز که دوران محکومیت خود را در آمریکا می گذارند پس از آزادی از قرنطینه معاف خواهند بود.

همچنین خبرگزاری فارس نوشته است که براساس اعلام منابع خبری طبق توافق ایران و امریکا برای مبادله تعدادی زندانی در دو کشور، دولت امریکا امروز حکم استرداد 14 ایرانی دیگر را لغو کرد.امریکا در سالهای اخیر، حکم دستگیری این افراد را به اتهام دور زدن تحریمها صادر کرده و خواستار استرداد آنها به امریکا شده بود.

 این افراد شامل سعید جمیلی ، جلال سلامی ، متین صادقی ، علیرضا معظمی گودرزی ، محمد عباس محمدی ، کوروش طاهرخانی، سجاد فرهادی، سید احمد ابطحی ، غلامرضا محمودی، حمید عرب نژاد، علی معطر ، محمدعلی شعرباف، امین روان و بهروز دولت زاده هستند.

این در حالی است که منابع پیش از این گفته بودند که قرار بوده است همچنین 5 نفر از افرادی که در آمریکا تحت مراقبت هستند آزاد شوند.

براساس اطلاعات این منابع آگاه رفع تحریم دو بانک ایرانی هم جز قرارهای فی مابین ایران و آمریکا بوده است البته هنوز اطلاعات رسمی از این دو موضوع در دست نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین