کد خبر: ۳۴۲۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
یک مقام وزارت بهداشت خبر داد؛

اپیدمی آنفلوانزا در کشور در حال فروکش است

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی بیماری آنفلوانزا در کشور در حال فروکش است اما باید با خودمراقبتی، مراقب موج دوم این بیماری باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 «محمود سروش» شنبه شب در دیدار با رییس و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: برای مقابله با بیماری آنفلوانزا باید با اقدامات حفاظت فردی وخودمراقبتی، موج دوم بیماری کنترل شود.

وی گفت: کنترل و نظارت بر آنفلوانزا در کشور بخوبی مدیریت شده و آنچه که بیش از هر عاملی در کنترل این بیماری نقش داشت، ترویج برنامه های آموزشی با محوریت خودمراقبتی بوده است.

وی اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در طغیان بیماری ها، کنترل و درمان و هنگام اپیدمی، جلوگیری از گسترش بیماری و آمادگی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی است.

سروش افزود: با توجه به اینکه استان چهارمحال وبختیاری دارای آب و هوای سرد است، مردم باید اقدامات خودمراقبتی را بیشتر رعایت کنند تا به بیماری آنفلوانزا مبتلا نشوند.

وی، ارائه آموزش به مردم در زمینه راه های پیشگیری از بیماری، تأکید بر شست وشوی صحیح دست ها به صورت مکرر و آموزش به افراد بیمار در نحوه درمان به همراه رعایت بهداشت فردی را از جمله اقدامات مؤثر در پیشگیری از گسترش این بیماری برشمرد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نباید با افراد مشکوک یا آلوده به بیماری آنفلوانزا دست داد و همچنین از درآغوش گرفتن افراد آلوده باید اجتناب کرد.

به گزارش ایرنا،سروش افزود: مادران باردار، کودکان خردسال، افراد سالخورده، بیماران قلبی و عروقی و افرادی که تحت درمان هستند و بیماری تنفسی دارند، بیشتر در معرض خطر بیماری قرار دارند و باید اقدامات محافظتی بیستر برای این افراد انجام شود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا مهرماه است، افزود: باید در مردادماه سال آینده اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد تا افراد در معرض خطر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

سروش از کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی خواست تا ابتلا به بیماری را جدی گرفته و در مواجه با بیماران و حین انجام اقدامات درمانی اقدام های محافظتی را رعایت کنند.

مرتضی هاشم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در کنترل و طغیان بیماری ها دارای تجربه خوبی است، افزود: این دانشگاه آمادگی لازم برای کنترل و درمان بیماری آنفلوانزا را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین