کد خبر: ۳۴۳۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

استقبال فابیوس از اجرای برجام

وزیر امور خارجه فرانسه با استقبال از آغاز اجرای برجام گفت: این یک گام مهم در مسیر آرامش و امنیت است.
آفتاب‌‌نیوز :
لوران فابیوس ویر امور خارجه فرانسه ساعاتی پس از آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) از اجرای این توافق استقبال کرد و گفت: امیدواریم که در دیگر مسایل منطقه‌ای شاهد این روح همکاری از سوی تهران باشیم.

فابیوس افزود: این گام مهم در مسیر صلح و امنیت است. در شرایطی که منطقه شاهد چالش‌های جدی و تنش‌های عمیقی است. امیدوارم که این روح همکاری که نتیجه‌ای مثل این توافق را به همراه داشت بتواند به دیگر مسایل منطقه‌ای تسری پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العربیه، همچنین فرانک والتراشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان اجرای برجام را یک موفقیت تاریخی دانست و گفت: که برنامه هسته‌ای ایران برای چندین سال تحت نظارت دقیق و محدودیت قرار خواهد داشت.

وی افزود: این پیروزی، دیپلماتیک به ما اجازه می‌دهد تا امیدوار باشیم که می‌توانیم برای مقابله با ناقشات و چالشهای منطقه به ویژه حل مساله سوریه به موفقیت دست یابیم.

اشتاین مایر تاکید کرد:‌ موفقیت یک شبه به دست نمی آید و آسان نیست، همانطور که حصول توافق هسته‌ای با ایران نیز نبوده است.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام اجرای توافق هسته‌ای بیانیه‌ای منشتر کرد که در آن از قدرت‌های جهانی خواسته شده است بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دقت نظارت و با هرگونه نقض تعهدات تهران به سختی برخورد شود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران به خواسته‌های هسته‌ای اش پایان نداده است، تاکید کرد که اسراییل برای محافظت از امنیت و دفاع از خود هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین