کد خبر: ۳۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

هوای پایتخت در مرز ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از کاهش میزان آلاینده های جوی نسبت به روز گذشته که ناسالم بود خبر داد و گفت که کیفیت هوای پایتخت با شاخص عددی 99 در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری روزیکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. 

شاخص کیفیت هوای پایتخت روزگذشته با 122 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت و امروز میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با 23 عدد کاهش نسبت به روز گذشته، بر روی عدد 99 قرار گرفت. 

رستگاری با اشاره به کاهش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از 41 به 37 دراین مدت تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون ثابت و بر روی عدد 63 قرار گرفته است. 

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه فرمانداری شهرری با 151، شهرداری منطقه 15 با 135 و بوستان شکوفه با 125 آلوده ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند. 
وی افزود: ایستگاه های شهرک چشمه با شاخص عددی 57، گلبرگ(منطقه 8) با 64 و دانشگاه شهید بهشتی و بوستان رز (منطقه 22) با 69 نیز مناطق کمتر آلوده تهران در این مدت بودند. 

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است. 

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است. 

شاخص کیفیت هوای تهران درحالی است که بنا به تصمیم صبح یکشنبه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی به همراه مهدهای کودک و پیش دبستانی های پایتخت و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل شده ضمن اینکه کار ادارات تهران و ری به جز مراکز درمانی و بانکها در روز سه شنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می شود. 

کمیته اضطراری آلودگی هوای پایتخت ماه گذشته نیز در پی بالا رفتن میزان آلاینده ها بر روی 162 چند بار تشکیل جلسه داد و در دو نوبت تصمیم به تعطیلی مدارس تهران گرفت. 

سازمان هواشناسی اعلام کرده که در دو روز آینده پایداری جوی در منطقه خواهد بود و میزان آلودگی هوای پایتخت بطور محسوسی افزایش خواهد یافت. 
روز سه شنبه 29 دیماه روز هوای پاک تعیین شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین