کد خبر: ۳۴۳۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

توضیحات محیط زیست درباره تعطیلی مدارس تهران

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در پاسخ به نقد برخی رسانه‌ها در مورد عدم ضرورت تعطیلی مدارس در روزی که شاخص کیفی هوا سالم است، گفت: تصمیم تعطیلی مدارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و تصویب سایر اقدامات جلسه امروز کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا بر اساس اطلاعیه سازمان هوشناسی و پیش‌بینی پایداری جو در روزهای آینده بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در اطلاعیه شماره 89 مورخ 26 دی ماه سازمان هواشناسی به تداوم پایداری جوی تا روز سه‌شنبه و رسیدن شاخص کیفیت هوا به سطح ناسالم برای همه افراد جامعه اشاره شده است.

به گزارش آفتاب، وی افزود: چون در اطلاعیه هواشناسی اعلام شده که شاخص کیفی هوا در روزهای آینده به بالای 150 خواهد رسید، نمی‌توانیم صبر کنیم هوا به این شاخص برسد و بعد تصمیم‌گیری کنیم. بنابراین جلسه کمیته مواقع اضطرار امروز با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه این تصمیمات به منظور دستیابی به دو هدف اخذ شده است، گفت: اول اینکه افراد آسیب‌دیده کمتر در معرض آلاینده‌ها قرار گیرند، همچنین با مجموعه‌ای از اقدامات از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنیم که این مصوبه‌ها به شدت در جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها موثر خواهد بود.

رستگاری در پایان خاطرنشان کرد: این تصمیمات کارشناسی است و براساس بحث‌های طولانی در جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا اخذ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین