کد خبر: ۳۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

استقبال کره‌جنوبی از اجرای برجام

پس ازاین که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ادامه توافق هسته‌ای برداشته شد، کره جنوبی امروز یک‌شنبه اعلام کرد این کشور همکاری دوجانبه با ایران را افزایش خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت کره جنوبی از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی عمل کردن تهران به توافق هسته‌ای که یک سال و نیم پیش با ایالات متحده و پنج قدرت جهانی دیگر درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای‌اش به دست آمد استقبال کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره‌ی این موضوع گفت:‌ دولت در نظر دارد تا همکاری دو جانبه بین کره جنوبی و ایران از طریق همکاری مشترک نزدیک از طریق وزیران مربوطه را افزایش بیش‌تری دهد.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رود اجرای صادقانه توافق هسته‌ای ایران به تقویت رژیم منع گسترش هسته‌ای کمک کند و صلح و ثبات را در خاورمیانه به ارمغان آورد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه کره جنوبی، این کشور تلاش‌ها در جهت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از طریق همکاری‌های بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

وزارت تجارت کره جنوبی نیز اعلام کرد:‌ این کشور فورا محدودیت‌ها بر روی تجارت دو جانبه مرتبط با نفت، پتروشیمی، خودرو و دیگر موارد مهم لغو خواهد کرد.

این وزارت خانه اضافه کرد:‌ دو کشور هم‌چنین کمیته مشترک اقتصادی که در ماه دسامبر گذشته به منظور بررسی راه‌های افزایش همکاری اقتصادی دو جانبه تشکیل شده بود را دوباره راه اندازی خواهد کرد.

در 11 ماه نخست سال گذشته روابط تجاری دو جانبه در مقایسه با 17 میلیارد دلار سال 2011 به 6 میلیارد دلار رسیده بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین