کد خبر: ۳۴۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

واکنش جلیل سامان به پیوستن بازیگران به شبکه جم

جلیل سامان فیلمنامه نویس و کارگردان شناخته شده با نگارش یادداشتی نسبت به موضوع کشف حجاب و پیوستن هنرمندان ایرانی به شبکه های ماهواره ای واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
،در یادداشت وی آمده است:

كشف دیرهنگام یک استحمار فرهنگی!

این روزها خبرهای كشف حجاب و پیوستن بازیگران ایرانی به شبكه جم تاسف برانگیزترین اخباری است كه در حوزه فرهنگ می شنوم.

حادثه‌ای كه سیاست‌های بیمار فرهنگی كشور در آن بی تاثیر نبوده‌اند. معضل بزرگ، گرایش كاذب و بیش از حد جوانان به بازیگری و بازار كساد تولیدات تلویزیونی و سینمایی است..

فارغ از سیاست های یک بام و دو هوای فرهنگی كه زیاد درباره‌اش گفته‌ایم، نباید از جنبه شخصی و هویت هنرمند غافل شویم. در واقع اینها افراد بی استعدادی هستند كه علاقه آنها شهرت است، نه هنر بازیگری. حالا اگر دست بر قضا بازیگر شدند چه بهتر! وگرنه مجری‌گری هم می‌كنند و ایضا شو منی یا بازی در سریال‌های چیپ (سخیف) تركیه‌ای یا مدل پشت مجلات و كشف لباس!
وعده‌های فریبنده جم ممكن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی كشور برای تكنیسین‌های درجه چندم و بازیگران كم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد كه سرانجام كم‌كار و بیكار خواهند شد و به دلیل رفتارهای خلاف عرف و شرع، امكان بازگشت یا كار در كشور را از دست خواهند داد. این بازیگران سرخورده سرانجام باید همان راهی را بروند كه بعضی دیگر رفتند. باید برای تبلیغ كالا و لباس مدل و برهنه شوند تا جیب عده‌ای را پر و هوس عده‌ای دیگر را اقناع كنند. این سرانجام فرهنگ برهنگی است.
زنگ خطر از مدت‌ها قبل به صدا در آمده است. اگر مسئولین فرهنگی نمی شنوند، هنرمندان باید خودشان هوای یكدیگر و خودشان را داشته باشند. باید مواظب باشیم تا در این سراب غرق نشویم. هیچ كس مسئول حماقت‌های دیگری نیست!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین