کد خبر: ۳۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

بازداشت کلاهبردار دستگا‌ه‌های کارت‌خوان در تهران

بازداشت کلاهبردار دستگاه های کارت خوان در تهرانرئیس پلیس فتای استان تهران ار بازداشت فروشنده دوره گرد در پی شکایت هموطنان درباره سوء استفاده از حساب های بانکیشان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ کاکوان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در پی شکایت شش نفر از هموطنان درباره سوء استفاده از حساب های بانکی آنان از طریق دستگاه های کارت خوان، یک فروشنده دوره گرد در این زمینه بازداشت شد.   
 
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته پلیس فتا مشخص شد این فروشنده دوره گرد با اضافه کردن قطعه اسکینر به دستگاه کارت خوان از حساب مشتریان خود سرقت کرده است.  
 
سرهنگ کاکوان گفت: این فرد تاکنون از شش نفر از شاکیان خود مبلغ 29 میلیون و 300 هزار تومان سرقت کرده است و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.  
 
رئیس پلیس فتای استان تهران همچنین افزود: متهم به دستکاری در دستگاه های پایانه فروش (پوز) توانسته بود از کارت‌های بانکی مشتریان کپی بگیرد و رمز کارت را هم که خود مشتریان در اختیار وی قرار می دادند به همین طریق متهم توانسته بود مبالغی از حساب مشتریان خود سرقت کند.  
 
سرهنگ کاکوان به مردم توصیه کرد هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان توجه داشته باشند که این دستگاه ها روال عادی ارتباط با مراکز بانکی را طی کند و مشتریان خود اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه های کارت خوان کنند.  
 
وی درباره درخواست رمز از طرف فروشنده ها برای اجرای عملیات بانکی گفت: هم از طریق بانک ها و هم از طریق پلیس و اتحادیه های صنفی به فروشنده ها ابلاغ شده است که به هیچ عنوان حق گرفتن رمز مشتریان را ندارند.  
 
کاکوان از فروشنده ها خواست با گرفتن رمز مشتریان، خود را در مظان اتهام قرار ندهند.  
 
وی گفت: فروشنده ها نباید رمز را از مشتریان بگیرند و باید دستگاه های پوز را در اختیار مشتریان قرار دهند تا آنها خود کارت بانکی را بکشند و رمز مورد نظر را وارد کنند.  
 
کاکوان از خریداران نیز خواست به هیچ عنوان رمز خود را در اختیار فروشنده ها قرار ندهند.  
 
رئیس پلیس فتای استان تهران در این زمینه گفت: آیا امکان دارد خریداری وارد فروشگاهی شود و از فروشنده بخواهد که از جیب او مبلغی را پول نقد بردارد نه خریدار چنین اجازه ای را به فروشنده می دهد و نه فروشنده این کار را می کند کارت اعتباری نیز مانند کیف پول افراد است نباید اجازه داد شخصی به رمز آن دست پیدا کند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین