کد خبر: ۳۴۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

هوای تهران، اصفهان و اهواز ناسالم است

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای تهران، اصفهان و اهواز ناسالم و کلان شهرهای تبریز، اراک ، کرج، شیراز و مشهد در شرایط سالم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، وضعیت تحلیل گرد و غبارازساعت هشت صبح 26 دی ماه تا هشت صبح 27دی به دلیل پوشش ابر در حال عبور در بخش های کوهستانی شمال غربی در ابتدای روز، حاشیه دریای خزر و از بعدازظهر به بعد در منطقه مرزی شمال شرقی، شرق و بخش هایی از مرکز ایران امکان پذیر نبود.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست، از ساعت 16 روز گذشته گرد و غبار در خاورمیانه پدیدار شد، در ایران در بیشتر مناطق به خصوص در مناطق کوهستانی و کوهپایه های آن با غلظت بالا پدیدار شد و تا ساعت 20 افزایش قابل ملاحظه ای داشت. این پدیده تا صبح امروز با همان غلظت باقی مانده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه ( 7 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی حدود 8 کیلومتر و رطوبت نسبی 38 درصد است. 

وی اظهار کرد:هوای کنونی تهران غبارآلود با بیشینه دمای 14 و کمینه 4 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است. 

آزادی گفت:هوای تهران برای 48 ساعت اول صاف در پاره ای نقاط غبارآلود و 24 ساعت بعدی کمی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود در بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 11 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین